Zařazování e-learningových aktivit do vyučování matematice na střední škole
Název práce v češtině: | Zařazování e-learningových aktivit do vyučování matematice na střední škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of e-learning activities in mathematics lessons at the upper secondary schools |
Klíčová slova: | e-learning, vyučování matematice na SŠ |
Klíčová slova anglicky: | e-learning, mathematics teaching at the upper secondary level |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.11.2013 |
Datum zadání: | 03.12.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 19.05.2015 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Popis, co to e-learning je, jak funguje, pravidla e-learningu a jeho stávající využívání
2. Popis využití e-learningu ve vyučování matematice na SŠ 3. Příprava e-learningových materiálů pro konkrétní téma (např. lineární, kvadratické funkce a jejich grafy, rovnice , nerovnice, soustavy rovnic,...) - studijní materiály (ve formě prezentací), vytvoření pracovních listů pro samostatnou práci (procvičování) a vytvoření testů (kontrola, jak student učivo zvládl). 4. Otestování na materiálu při vlastním vyučování a zhodnocení jeho výhod a nevýhod. Cíl: Vytvoření konkrétního materiálu pro e-learning a jeho otestování. Tyto materiály budou koncipovány jako podpora pro studenty v jejich samostatné přípravě do školy; nebudou sloužit k tomu, že by nahrazovaly výuku v hodině. |
Seznam odborné literatury |
Dlouhá, J., Braniš, M., Dlouhý, J., Jančaříková, K., Jančařík, A., and Šauer, P. (2010) Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu, Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy v Praze, Praha.
Jančařík, A., and Jančaříková, K. (2010) “Wiki Tools in the Preparation and Support of e-Learning Courses”, Electronic Journal of e-Learning, Vol 8, No 2, pp 123-132. Kupetz, R. and Ziegenmeyer, B. (2005) “Blended learning in a teacher training course: Integrated interactive e-learning and contact learning”. ReCALL, 17, pp 179-196. Dostál, J. Pedagogická efektivita off-line learningu v celoživotním vzdělávání. In Klady a zápory e-learningu na menších vysokých školách, ale nejen na nich. Praha: SVŠES, 2008. s. 56 – 64. Kopecký, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 6. vyd. Praha: Portál, 2009. 400 s. Průcha, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. 936 s. Zounek, J. E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 161 s. Klement, M., Chráska, M., Dostál, J., Marešová, H. E-learning - elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: Gevak, 2012. 341. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část:
- charakteristika e-learningu a jeho fungování, pravidla e-learningu a jeho využívání v současné škole - využití e-learningu ve vyučování matematice na SŠ Příprava e-learningových materiálů na konkrétní téma, testu pro experiment Pilotáž materiálů a testu Zhodnocení vytvořených materiálů a analýza výsledků testů Závěry pro využívání e-learningu ve vyučování matematice na SŠ |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical part:
- E-learning and its functioning, its rules and use in the contemporary school - Use of e-learning in teaching mathematics at the upper secondary level Creation of e-learning materials for a concrete topic and of the test for the experiment Piloting the materials and test Evaluation of the materials and analysis of the test results Conclusions for the use of e-learning in teaching mathematics at the upper secondary level |