Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zařazování e-learningových aktivit do vyučování matematice na střední škole
Název práce v češtině: Zařazování e-learningových aktivit do vyučování matematice na střední škole
Název v anglickém jazyce: Use of e-learning activities in mathematics lessons at the upper secondary schools
Klíčová slova: e-learning, vyučování matematice na SŠ
Klíčová slova anglicky: e-learning, mathematics teaching at the upper secondary level
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 09.11.2013
Datum zadání: 03.12.2013
Datum a čas obhajoby: 19.05.2015 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Popis, co to e-learning je, jak funguje, pravidla e-learningu a jeho stávající využívání
2. Popis využití e-learningu ve vyučování matematice na SŠ
3. Příprava e-learningových materiálů pro konkrétní téma (např. lineární, kvadratické funkce a jejich grafy, rovnice , nerovnice, soustavy rovnic,...) - studijní materiály (ve formě prezentací), vytvoření pracovních listů pro samostatnou práci (procvičování) a vytvoření testů (kontrola, jak student učivo zvládl).
4. Otestování na materiálu při vlastním vyučování a zhodnocení jeho výhod a nevýhod.

Cíl: Vytvoření konkrétního materiálu pro e-learning a jeho otestování. Tyto materiály budou koncipovány jako podpora pro studenty v jejich samostatné přípravě do školy; nebudou sloužit k tomu, že by nahrazovaly výuku v hodině.


Seznam odborné literatury
Dlouhá, J., Braniš, M., Dlouhý, J., Jančaříková, K., Jančařík, A., and Šauer, P. (2010) Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu, Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy v Praze, Praha.
Jančařík, A., and Jančaříková, K. (2010) “Wiki Tools in the Preparation and Support of e-Learning Courses”, Electronic Journal of e-Learning, Vol 8, No 2, pp 123-132.
Kupetz, R. and Ziegenmeyer, B. (2005) “Blended learning in a teacher training course: Integrated interactive e-learning and contact learning”. ReCALL, 17, pp 179-196.
Dostál, J. Pedagogická efektivita off-line learningu v celoživotním vzdělávání. In Klady a zápory e-learningu na menších vysokých školách, ale nejen na nich. Praha: SVŠES, 2008. s. 56 – 64.
Kopecký, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 6. vyd. Praha: Portál, 2009. 400 s.
Průcha, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. 936 s.
Zounek, J. E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 161 s.
Klement, M., Chráska, M., Dostál, J., Marešová, H. E-learning - elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: Gevak, 2012. 341.
Předběžná náplň práce
Teoretická část:
- charakteristika e-learningu a jeho fungování, pravidla e-learningu a jeho využívání v současné škole
- využití e-learningu ve vyučování matematice na SŠ
Příprava e-learningových materiálů na konkrétní téma, testu pro experiment
Pilotáž materiálů a testu
Zhodnocení vytvořených materiálů a analýza výsledků testů
Závěry pro využívání e-learningu ve vyučování matematice na SŠ

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretical part:
- E-learning and its functioning, its rules and use in the contemporary school
- Use of e-learning in teaching mathematics at the upper secondary level
Creation of e-learning materials for a concrete topic and of the test for the experiment
Piloting the materials and test
Evaluation of the materials and analysis of the test results
Conclusions for the use of e-learning in teaching mathematics at the upper secondary level
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK