Postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu
Název práce v češtině: | Postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Status and Education of Headmasters in the historical context |
Klíčová slova: | ředitel školy, učitel, výchova, vzdělání, školství, pedagogika, pedagogický pracovník |
Klíčová slova anglicky: | head teacher, teacher, upbringing, education, school, pedagogy, pedagogical staff |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 04.11.2013 |
Datum zadání: | 04.11.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2014 09:00 |
Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, M006 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.11.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | Mgr. Irena Trojanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a prováděcího projektu, které jsou uloženy na Moodle. Student(ka) se při tom bude řídit Metodikou závěrečné práce vydanou CŠM PedF UK v Praze v roce 2012.
Student(ka) dodrží stanovený cíl a téma práce a realizuje výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěrů bude postupovat s maximální možnou mírou objektivity. Formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům uvedeným v Metodice závěrečné práce. Práce musí splňovat kritéria pro diplomové práce, autor(ka) tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá problematikou postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu.
V jednotlivých etapách nahlíží na vývoj učitelské a ředitelské profese na našem území a současně nastiňuje obraz vývoje vzdělávání učitelů a ředitelů škol. Práce poskytuje informace, které se týkají vývoje společnosti ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale i s ohledem na jednotlivé aktéry výchovně-vzdělávacího procesu. V práci je použito vybraných monografií, odborných textů, zákonů, právních předpisů a školských dokumentů. Zjištěna fakta byla zpracována do tematických celků v chronologickém členění a uspořádání z hlediska historického vývoje. Přínosem práce je vytvoření stručného přehledného vývoje funkce ředitele školy, které bude možné využít pro další detailnější rozpracování daného tématu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This diploma thesis deals with the areas of the position and education of head teachers in the historical context.
It views the development of teaching and head teaching professions on our territory in individual periods and also presents the picture of teachers’ and head teachers’ education. The thesis provides information which deal with the development of the society in the relationship towards education and also respecting individual participants of the education and upbringing processes. In the thesis selected monographs, expert texts, laws, legal regulations and school documents are used. The findings were compiled into thematic units arranged chronologically and according to historical development. The contribution of this thesis is to create a brief overview of the development of the head teacher’s position which will be possible to be used for a more detailed study of the subject field. |