Didaktika výuky hyperbolických funkcí pro střední školy
Název práce v češtině: | Didaktika výuky hyperbolických funkcí pro střední školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactics of teaching hyperbolic functions for secondary schools |
Klíčová slova: | funkce, hyperbolické funkce, didaktika výuky funkcí |
Klíčová slova anglicky: | functions, hyperbolic functions, teaching of functions |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 01.11.2013 |
Datum zadání: | 01.11.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2015 09:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Derek Pilous, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je vytvořit kurs pro středoškoláky, v němž si zopakují, prohloubí a rozšíří základní poznatky, znalosti a dovednosti o funkcích, a zejména si je rozšíří o poznatky o hyperbolických funkcích a jejich inverzích. Realizovat tento kurs pro vybranou skupinu studentů při současném dynamickém dotváření kursu. Evaluovat výsledky této výuky, shrnout je a zhodnotit. |
Seznam odborné literatury |
Янпольский, А. Р., Гиперболические функции.
Rektorys, Karel, Přehled užité matematiky. McMahon, James. Hyperbolic functions. Becker, G. F., Van, O. C. E., Hyperbolic functions. |
Předběžná náplň práce |
1. Úvod
2. Historie hyperbolických funkcí, aplikací a výuky 3. Výběr učiva pro výukový kurs 4. Zápisy a symbolika 5. Prostředky výukového kursu 6. Příprava kursu 7. Výuka kursu 8. Evaluace 9. Literatura 10. Přílohy |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1. Introduction
2. History of hyperbolic functions, applications and teaching 3. Selection of the curriculum for the training course 4. Notation and symbolism 5. The means of teaching the course 6. Preparation of the course 7. Teaching course 8. Evaluation 9. Literature |