Prokrastinace a závislostní chování: souvislosti a prevalence u VŠ studentů
Název práce v češtině: | Prokrastinace a závislostní chování: souvislosti a prevalence u VŠ studentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Procrastination and addictive behavior: its relation and prevalence among university students |
Klíčová slova: | Prokrastinace - akademická prokrastinace - závislostní chování – závislost - vysokoškolský student |
Klíčová slova anglicky: | Procrastination - academic procrastination - addictive behavior - addiction - university student |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jaroslav Vacek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.10.2013 |
Datum zadání: | 29.10.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | U Nemocnice 4, Praha 2 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (B01638) |
Oponenti: | prof. Mgr. Roman Gabrhelík, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Východiska: Zajímá nás, zda existuje souvislost mezi prokrastinací a závislostním chováním, jaké druhy závislostního chování se u studentů vysokých škol vyskytují a jaký druh závislostního chování se nejčastěji objevuje v době odkládání povinností Cíl: Cílem je objasnit souvislosti mezi závislostním chováním a prokrastinací, nalézt společné prvky, jaké druhy závislostního chování vyplňují čas prokrastinátora, které chování je nejčastější, zjistit míru a způsob prokrastinace u studentů VŠ. Design: dotazníkové šetření (cca 20-30 otázek) v populaci vysokoškolských studentů. Dotazník vznikne spojením a úpravou otázek již existujících dotazníků týkajících se diagnostiky závislostí, druhů závislostního chování a prokrastinace. Metody tvorby dat: dotazníkové šetření Výzkumný soubor: studenti vysokých škol, dosažení co nejvyšší reprezentativity Metoda analýzy dat: matematicko-analytické statistické metody, korelace mezi dvěma jevy, závislostním chování a chorobným odkládáním |
Seznam odborné literatury |
Ferrari, J., Johnson, J., & McCown, W. (1995). Procrastination and task avoidance: theory, research, and treatment. New York: Plenum Press. Ferrari, J. R. (1992). Procrastination in the workplace: Attributions for failure among individuals with similar behavioral tendencies. Personality and Individual Differences, 13(3), 315-319. Solomon, L., & Rothblum, E. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 503-509. Burka, J. B., & Yuen, L. M. (1983). Procrastination: Why you do it and what to do about it. New York: Addison-Wesley. Gabrhelík, R. (2008). Akademická prokrastinace: Ověření sebeposuzovací škály, prevalence a příčiny prokrastinace. Disertační práce. Praha |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola představuje fenomén prokrastinace. Druhá kapitola se zaměřuje na závislost a závislostní chování. Třetí, komparační kapitola, má za úkol srovnat prokrastinaci se závislostmi a najít souvislosti mezi těmito dvěma jevy.Praktická část má za cíl popsat prevalenci výskytu prokrastinace a různých druhů závislostí ve vzorku studentů a potvrdit či vyvrátit hypotézu o možném vztahu mezi těmito jevy. Data byla získávána pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníků sbíraných prostřednictvím internetu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part is divided into three main chapters. The first chapter introduces the phenomenon of procrastination. The second chapter focuses on addiction and addictive behaviour. The third is the comparative chapter which will show things in common with procrastination and addictions.The practical part describes the prevalence of different types of procrastination and addiction in a number of students to confirm or disprove the theory of a possible relationship between these phenomena. Data was collected using quantitative research through questionnaires collected over the internet. |