Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv způsobů vedení na postoj zaměstnanců k učení se
Název práce v češtině: Vliv způsobů vedení na postoj zaměstnanců k učení se
Název v anglickém jazyce: Leadership and its impact on employees´ approach towards learning
Klíčová slova: Vůdcovství|vedoucí pracovníci|učení na pracovišti|posílení učení se
Klíčová slova anglicky: Leadership|leaders|workplace learning|enhancing learning
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.07.2012
Datum zadání: 19.07.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jak mohou vedoucí pracovníci zlepšit své znalosti a dovednosti, aby tím podpořili procesy učení se v organizaci. Primární výzkumná otázka zní: jaký dopad má způsob vedení zaměstnanců a osobnost vedoucího na to, jak zaměstnanci přistupují k učení?
Práce bude mít podobu kvalitativní empirické studie ve vybrané organizaci v České republice. Rozhovory budou vedené formou polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky a s jejich podřízenými. Práce bude podložená teoretickými východisky zabývajícími se otázkami vztahu jedinec-učení, vedoucí pracovník-učení, organizace-učení.

Předběžná struktura práce:
0 Úvod
1 Teoretický rámec
a. Teorie věnované motivaci jednotlivce k učení
b. Teorie zabývající se vedením lidí – teorie sociálního učení, atribuční teorie, symbolický interakcionismus.
c. Způsoby učení v organizaci.
2 Empirické šetření
a. Kvalitativní výzkum s vybranými vedoucími pracovníky
b. Kvalitativní výzkum s vybranými podřízenými zaměstnanci
c. Analýza dat
3 Závěr
Seznam odborné literatury
AMITAY, M., POPPER, M., & LIPSHITZ, R. Leadership Styles and Organizational Learning in Community Clinics. The Learning Organization. 2005, vol. 12, no. 1, pp. 57–70. ISSN 0969-6474.

BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.

BILLET, S. Learning in the Workplace: strategies for effective practice. New Delhi: Viva Books, 2001. ISBN 1-86508-364-X.

HEIDER, F. The Psychology Of Interpersonal Relations. New York: Wiley, 1958. ISBN 978-0-471-36833-5

HETLAND, H., SKOGSTAD, A., HETLAND, J., MIKKELSEN, A. Leadership and Learning Climate in a Work Setting. European Psychologist. 2011, vol. 16, no. 3, pp. 163–173. ISSN 1016-9040.

EASTERBY-SMITH, M. P. V., ARAUJO, L. M., & BURGOYNE, J.(Eds) Organizational Learning and the Learning Organization: Developments in theory and practice. London: Sage, 1999. ISBN 0761959165.

MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých, 1. vyd., Praha: CODEX, 1999. ISBN 80-85963-96-0.

O’KEEFFE, T. Organizational Learning: a new perspective. Journal of European
Industrial Training. 2002, vol. 26, no. 2, pp. 130-141. ISSN 0309-0590.

SADLER, P. Leadership and Organizational Learning. In: Dierkes, M., Berthoin A.,
Child, J. & Nonaka, I. (Eds) Handbook of Organizational Learning and Knowledge. Oxford: Oxford University Press, 2003. ISBN 978-0-470-97264-9.

WILLIAMS, P., SULLIVAN, H. Lessons in Leadership for Learning and Knowledge Management in Multiorganizational Settings. The International Journal of Leadership in Public Services. 2011, Vol. 7, no. 1, pp. 6-20. ISSN 1747-9886.

WINKLER, I. Contemporary Leadership Theories. Berlin Heidelberg: Springer-Verlag, 2010. ISBN 978-3-7908-2157-4.

YUKL, G. Leading organizational learning: Reflections on Theory and Research. The Leadership Quarterly. 2009,Vol. 20, no. 1, pp. 49–53. ISSN 1048-9843

YUKL, G. Leadership in Organizations, 6th ed., Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, 2006. ISBN 978-0-131494-84-8
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK