Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Subkultury a média na příkladu larp
Název práce v češtině: Subkultury a média na příkladu larp
Název v anglickém jazyce: Social network Common sing: subcultures and media
Klíčová slova: Larp, subkultura, RPG, média, ziny, webziny, obsahová analýza, rozhlasový dokument
Klíčová slova anglicky: Larp, RPG, subculture, media, zine, webzine, content analysis, radio documentary
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2013
Datum zadání: 25.07.2013
Datum a čas obhajoby: 27.01.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2015
Datum proběhlé obhajoby: 27.01.2015
Oponenti: PhDr. Otakar Šoltys, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Subkultury se během 20. století staly významnou součástí naší společnosti. Spojila je víra a zájem o stejné hodnoty, často výrazně odlišné od mainstreamového vzoru. Diplomová práce pojednává o komunitě larpů, kteří vytvářejí divadlu podobné hry s vlastními pravidly. Rolové hry vytvářejí nové fiktivní světy nebo oživují místa, která se v minulosti stala dějišti významných událostí. Tak jako v případě dětských her, jde především o vlastní zážitek a radost ze hry. Vhled do larpové subkultury a hraní si na hrdiny přináší dokument Fenomén larp, který je doplňkem práce.
Hlavním cílem závěrečné práce Subkultury a média na příkladu larp je zmapovat komunikaci účastníků rolových her a to se zaměřením na ziny, webziny a populární sociální síť Facebook. Monitoring článků v mainstreamových médiích přibližuje vztah veřejnosti k tomuto směru, přičemž kompletní mediální obraz dotváří obsahová analýza článků o larpech v časopisu Pevnost. Jedná se současně o jediné doposud vycházející periodikum, které se této komunitě věnuje.
Součástí diplomové práce je příloha obsahující fotografie z natáčení dokumentu, rozhovor s autorkou sociální sítě pro subkultury Common sign Helenou Jiskrovou a přehled mediálních výstupů o larpech v ČR za rok 2014.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the course of 20th century, various subcultures became important part of our society. They were formed by mutual belief and shared interest in values often dissonant to those of majority. This paper describes larp community, fellowship that creates and organizes theatre-like role playing sessions. Live action role playing is about establishing new fictional worlds and retrieting legendary tales with main focus on joy experienced during the game. A radio documentary „Fenomen larp“ (i.e. Phenomenon LARP) complementing this paper provides detailed insight.
Main goal of the work is to put together the overview of the means of communication within larp community with accent on zines, webzines and Facebook. It also describes the way mainstream media covers the topic and what is the public opinion towards larp together with content analysis of texts published in „Pevnost“ (i.e. Citadel) magazine.
In appendix there are photographs from documentary shooting, interview with Helena Jiskrova (creator of Common sign social network) and overview of media outputs on larp in Czech Republic during 2014.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK