Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Globalizace české televizní zábavy: srovnání využívání globálních televizních formátů v České televizi a na soukromých televizních stanicích
Název práce v češtině: Globalizace české televizní zábavy: srovnání využívání globálních televizních formátů v České televizi a na soukromých televizních stanicích
Název v anglickém jazyce: Glabalization of czech tv entertainment: comparison in using global tv formats in ČT and private tv channel (Nova, Prima)
Klíčová slova: Televize, Česká televize, Nova, Prima, globální televizní formát, televizní zábava
Klíčová slova anglicky: TV, Czech Television, Nova, Prima, global TV format, TV entertainment
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2013
Datum zadání: 25.07.2013
Datum a čas obhajoby: 23.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2014
Oponenti: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá vývojem využívání globálních televizních formátů na českých televizních stanicích v letech 2000 až 2013. Vývoj je sledován ve srovnání České televize jako veřejnoprávního média se soukromými stanicemi TV Nova a FTV Prima. Globální televizní formáty se staly v posledních letech základními stavebními kameny pro tvorbu vlastních pořadů prakticky všech velkých televizních stanic. Práce zachycuje přístup jednotlivých televizních stanic k využívání globálních formátů v televizní zábavě. Nastiňuje vývoj jednotlivých žánrů globálních formátů na českých obrazovkách a ukazuje, jak se české televize s výrobou těchto pořadů vypořádaly a jak jimi dokázaly oslovit televizní diváky.
Práce vychází z teoretických konceptů globalizace médií, které předpokládají, že dnešní televizní zábava je výrazně ovlivňována trhem s globálními formáty. Televizní trh jich nabízí velké množství a televize kupují jednotlivé formáty i podle toho, jak byly úspěšné v jiných zemích. Ukazuje se, že v posledních letech je nabídka globálních formátů na českých televizních stanicích tak různorodá a široká, že sledovanost a úspěšnost jednotlivých formátů už není tak vysoká, jako byla na samotném počátku tohoto trendu v televizní zábavě. Souvisí s tím ale i to, že během sledovaného období ovlivnila český televizní trh digitalizace televizního vysílání, která s sebou přinesla vznik nových stanic, a konvergence médií, kdy se mimo jiné sledovanost pořadů částečně přesouvá i na internet.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis deals with the development of using global TV formats on Czech TV channels during 2000-2013. Development is studied in comparison between Czech Television as a public medium and private channels TV Nova and FTV Prima. Global TV formats recently became basic building blocks for production of their own programs in TV entertainment. Thesis focuses on the approach of the TV channels in using global TV formats. It outlines the development of TV genres of global TV formats on Czech TVs and shows how Czech TV stations have dealt with their production and how they have interested the Czech TV spectators.
The thesis is based on theoretical background of media globalization supposing that business with global formats has a strong influence over current TV entertainment. TV market offers many various TV formats and TV stations buy them because they have information about success in other countries. It shows that in recent years the offer of global TV formats is so heterogeneous and wide that viewer rating and success of single formats is not so high as in the beginning of the trend in TV entertainment. In the followed period the Czech TV market has been changed by digitalization of Czech TV broadcasting and there is also a phenomenon of media convergence.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK