Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství a zda je to dostačující pro rodiče školáků
Název práce v češtině: Jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství a zda je to dostačující pro rodiče školáků
Název v anglickém jazyce: The media coverage of topics related with education in the national daily press and televisions and attitude of parents
Klíčová slova: vzdělávání, školství, média, deníky, televize, rodiče, historie školství, kvantitativní obsahová analýza, polostrukturované rozhovory, dotazníkové šetření, názoroví vůdci
Klíčová slova anglicky: education, scholar system, media, newspapers, televisions, parents, history of education, quantitative analysis, semi-structured interviews, surveys, opinion leaders
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2013
Datum zadání: 25.07.2013
Datum a čas obhajoby: 23.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2014
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je analyzovat, jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství. V roce 2012 byly podrobeny kvantitativní obsahové analýze čtyři celostátní deníky, konkrétně MF Dnes, deník Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny. Dále čtyři televizní stanice, ČT1, ČT2, ČT24 a televize Nova.
V první řadě bylo třeba popsat různé pohledy na definice vzdělávání. Kromě definic pedagogického zaměření, slovníkových definic, historického a ideologického rázu, bylo nastíněno, jak se na vzdělávání dívají vybraní názoroví vůdci. Poté následuje pohled do historie a současnosti českého školství.
Výsledky kvantitativní obsahové analýzy potvrdily hypotézu, která předpokládala, že mediální pokrytí školství a vzdělávání není dostačující. Média se zabývají administrativou, činnostmi ministerstva školství a dalšími dílčími tématy, které nemají co dočinění s tím, co se žáci učí ve škole v rámci jednotlivých předmětů. Výsledky této analýzy byly porovnány s očekáváním zástupců cílové skupiny – rodičů. Proběhlo dotazníkové šetření a série polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých vyplynulo, že rodiče téma vzdělávání v médiích zajímá, ale nemají dostatek informací nebo o tom nikdy nepřemýšleli.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to analyze how selected national newspapers and television inform the public about education and schooling. Four national newspapers, namely MF Dnes, Deník Právo, Hospodářské noviny and Lidové noviny, as well as four television stations: CT1, CT2, CT24 and TV Nova, were subjected to a quantitative content analysis. The whole research focused on outcomes of 2012.
Firstly, it was necessary to describe different views of the definition of education. In addition to the definition of pedagogical focus, dictionary definitions, definitions of historical and ideological nature, we outlined how education is being perceived by selected opinion leaders, followed by an insight into the history and present state of the Czech education system.
The results of the quantitative analysis confirmed the hypothesis assuming that media coverage of education and schooling is not sufficient. The media mainly deal with administration, activities of the Ministry of Education and other sub-themes that have nothing to do with what students learn in school within individual subjects. The results of this analysis were compared with the expectations of the target groups - parents. A survey was conducted including a series of semi-structured interviews, results of which indicate that parents are interested in education topics in the media, however they do not have enough information or have never thought about the quality and adequacy of media coverage.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK