Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Propagandistický plakát 50. let jako médium vládnoucí ideologie
Název práce v češtině: Propagandistický plakát 50. let jako médium vládnoucí ideologie
Název v anglickém jazyce: Propaganda poster of 1950´s as a medium of ruling ideology
Klíčová slova: Propaganda, plakát, Československo, padesátá léta, socialistický realismus, ÚV KSČ.
Klíčová slova anglicky: Propaganda, poster, Czechoslovakia, fifties, socialist realism, Communist party.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2013
Datum zadání: 18.07.2013
Datum a čas obhajoby: 23.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2015
Oponenti: prof. PhDr. Jiří Knapík, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce má být zkoumání propagandistických plakátů první poloviny 50. let jako specifického média k podpoře a šíření nové ideologie. Na pozadí historických událostí na poli politickém, v kultuře a v dalších oblastech společnosti chce práce analyzovat plakátové materiály zaměřené především na budování pracovního etosu, morálky a produktivity a přístupu k práci, tedy oblasti pro komunistickou ideologii důležitou a značně propagovanou. Tyto materiály chce práce pojmout z hlediska historické analýzy a okrajově i kvalitativní obsahové analýzy a podrobného zkoumání (1) v oblasti typického zobrazování a dobových stereotypů, (2) obsahového zaměření, (3) specifické rétoriky a (4) uměleckého, resp. technického provedení. Vzhledem k tomu, že v době komunistické moci na sebe braly plakáty ojedinělou roli, cílem práce je výše popsaným pojetím přiblížit původ jejich vzniku, účelu a funkce jako specifického média a rozkrýt motivy komunistické propagandy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The objective of the thesis is focus on a propaganda poster in the 1950´s as a specific medium supporting a spreading new ideology. The thesis wants to deal with propaganda posters regarding the historical, political, cultural and social background. The work concentrate to posters connected with building new work attitudes and processes, productivity etc. This area was a crucial part of communist politics at that time and needed to be propagated. In this spirit the thesis works with analyziing and interpreting particular posters mostly from the representatation and stereotypes, characteristic features, content input, specific rhetoric and art style ans symbolics. Tha main objective is to illustrate the origins , purposes, functions and controls of the propaganda poster as a specific tool of communist propaganda.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK