Blogeři v roli profesionálních novinářů
Název práce v češtině: | Blogeři v roli profesionálních novinářů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Bloggers as professional journalists |
Klíčová slova: | blog, blogosféra, participativní žurnalistika, konvergence, noviny, časopis |
Klíčová slova anglicky: | blog, blogoshpere, participative journalism, convergence, newspaper, magazine |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.07.2013 |
Datum zadání: | 11.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1. |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2014 |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zmapovat proces pronikání blogerů – amatérů a obsahu jejich blogů do profesionálních redakcí a obsahu časopisů (případně i jejich on-line verzí). Obsahem výzkumu bude zjistit, co bylo impulzem k navázání spolupráce blogera a redakce, jaká byla motivace obou zúčastněných stran, jaké výhody a nevýhody tato spolupráce přináší, a jaké má perspektivy do budoucna (případně, pokud již byla ukončena, proč se tak stalo).
Na české mediální scéně existují tištěná média, součástí jejichž on-line verzí jsou blogy uživatelů. Z těchto blogů jsou pak redakcí pravidelně vybírány ty nejzajímavější příspěvky k uveřejnění v tištěné verzi. V diplomové práci se však zaměříme na jiný způsob proniknutí blogera do redakce – budeme zkoumat případy, kdy blog vznikl nezávisle na jakémkoliv tištěném médiu (respektive jeho on-line verzi) a jeho pozornost si získal až svou výjimečností. Segment tištěných médií, na který se zaměříme, budou časopisy, ve kterém jsou blogeři poměrně silně zastoupeni. Tři tematické oblasti, které budeme zkoumat, jsou: móda, bydlení a gastronomie. Hypotézy: Psaní blogerů do časopisů je oboustranně výhodné. Proces spolupráce blogera a redakce má různé fáze (oslovení, nepravidelné články, pravidelné články jakožto externista, přijetí do interní redakce, ukončení pracovního poměru), bloger nemusí projít všemi. Blogeři nezačínají psát blog s cílem získat práci redaktora v tištěných médiích. Bloger musí do jisté míry upustit od své autonomie, kterou mu poskytuje blog, a podřídit se redakčním pravidlům. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis is to examine bloggers - amateurs and the content of their blogs getting into professional editorial staff and magazines (possibly their on-line versions). The research aims to learn what was the impulse to start the cooperation between editors and bloggers, what where the motivations of both parties, what are the advantages and disadvantages, and what are the future perspectives of the given cooperation (in case it had ended, why had that occured).
There are print media in the Czech media market which have user blogs as a part of their on-line versions. From these blogs the most interesting posts are chosen by editors to be published in print. In the thesis I will focus on a different means of bloggers penetrating print media - I will research those cases in which the blog originated independently of any print media (or their on-line version) and gained its attention with its exceptionality. I will focus on the print media sector in which bloggers are quite numerous, concentrating on these topics: fashion, living and gastronomy. Hypotheses: The practice of bloggers writing for magazines is mutually convenient. The progress of bloggers writing for print has various stages (addressing, irregular articles, regular articles as external editor, internal editor, end of cooperation), bloggers don't have to go through all of these stages. Bloggers do not start their blog with the aim to get employed as editors in print media. Bloggers must give up some of their autonomy (granted by their blog) and conform to editorial rules. |