Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojetí neo-avantgardy v Teorii avantgardy Petera Bürgera a navazující kritická reakce B. Buchloha a H. Fostera
Název práce v češtině: Pojetí neo-avantgardy v Teorii avantgardy Petera Bürgera a navazující kritická reakce B. Buchloha a H. Fostera
Název v anglickém jazyce: Concept of the Neo-Avant-Garde in Peter Bürger's Theory of the Avant-Garde and following critical reaction by B. Buchloh and H. Foster
Klíčová slova: Peter Bürger, Benjamin Buchloh, Hal Foster, avantgarda, neo-avantgarda, modernismus, autonomie, instituce umění, estetismus, ready-made, monochrom
Klíčová slova anglicky: Peter Bürger, Benjamin Buchloh, Hal Foster, Avant-Garde, Neo-Avant-Garde, modernism, autononomy, institution of art, Aestheticism, ready-made, monochrome painting
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra estetiky (21-KEST)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Bulvas Stejskal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.06.2013
Datum zadání: 04.06.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.07.2013
Datum a čas obhajoby: 10.09.2014 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.08.2014
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2014
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martin Kaplický, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat otázku vztahu mezi avantgardním a neo-avantgardním uměním, jak je nastíněna v knize Teorie avantgardy Petera Bürgera a kriticky rozvíjena v pracích Benjamina Buchloha a Hal Fostera. Obsahem práce je představení odlišných východisek autorů, skrze které k problému přistupují, a rekonstrukce hlavních argumentačních linií.
Seznam odborné literatury
Peter BÜRGER, Theory of the Avant-Garde, překlad Michael Shaw, Minneapolis: University of Minnesota, 1984, 135 s.

Peter BÜRGER, Bettina BRANDT a Daniel PURDY, „Avant-Garde and Neo-Avant-Garde: An Attempt to Answer Certain Critics of Theory of the Avant-Garde“, New Literary History, 2010, č. 41, What Is an Avant-garde, s. 695-715.

Benjamin BUCHLOH, „Theorizing the Avant-Garde“, Art in America, 1984, č. 72, s. 19-21.

Benjamin BUCHLOH, „The Primary Colours for the Second Time. A Paradigm Repetition of the Neo-Avant-Garde“, October, 1986, č. 37, s. 41-52.

Benjamin BUCHLOH, Neo-Avantgarde and Culture Industry: Essays on European and American art from 1955 to 1975, Cambridge: The MIT Press, 2000, 592 s.

Hal FOSTER, The Return of the Real: The Avant-Garde at the End of the Century. London: MIT Press, 1996, 299 s.

Hal FOSTER, „What’s Neo about the Neo-Avant-Garde?“, October, 1994, č. 70, The Duchamp Effect, s. 5-32.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK