Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Název práce v češtině: | Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Czech far-right in massmedia and in public opinion |
Klíčová slova: | česká krajní pravice, mediální obraz, média, agenda setting, obsahová analýza, veřejné mínění |
Klíčová slova anglicky: | far-right movement, media representation, media, agenda setting, content analysis, public opinion |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.05.2013 |
Datum zadání: | 30.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 05.02.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.02.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jan Sládek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zachytit prezentaci krajně pravicové scény ve vybraných českých médiích za roky 2011-2013. Vybrané časové období reflektuje oživení českého krajně pravicového hnutí, související kauzy (žhářský útok ve Vítkově, nepokoje ve Šluknovském výběžku) a na nich navazující zvýšenou aktivitu různých uskupení, které byly reflektovány v obsahu médií. V práci se zaměřím na vztah médií a krajně pravicových uskupení, na medializaci hnutí a vytváření obrazu hnutí. K tomu použiji více metodologických nástrojů, mezi nimi mj. obsahovou analýzu. Dalším bodem práce bude sledování vývoje názorů české veřejnosti na specifická témata související s krajně pravicovou rétorikou, která podle očekávání budou častěji pokryta v médiích (imigranti, Romská menšina), a to na datech z výzkumu Naše společnost prováděném Centrem pro výzkum veřejného mínění. Samostatnou kapitolu práce budou tvořit události na Šluknovském výběžku, jež budu reflektovat jak obsahem v médiích, tak jednorázovým dotazníkovým šetřením provedeným CVVM. |
Seznam odborné literatury |
1. Andrews, K. T., & Caren, N. (2010). Making the News: Movement Organizations, Media Attention, and the Public Agenda. American Sociological Review, 75(6), pp. 841-866.
2. Burack, C.; Snyder-Hall, R. C. (2012). Introduction: Right-Wing Populism and the Media. New Political Science, 34(4), pp. 439-454. 3. Croteau, D., Hoynes, W. (2003). Media/Society: Industries, Images, and Audiences. Thousand Oaks: Pine Forge Press. 4. Fowler, R. (1991). Language in the News: Discourse and Ideology in the Press. London: Routledge. 5. Jensen, K. B. (Ed.) (2002). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative. Methodologies. London: Routledge. 6. Koopmans, R. (2004). Movements and media: Selection processes and evolutionary dynamics in the public sphere. Theory & Society, 33(3/4), pp. 367-391. 7. Mareš, M. (2003). Pravicový extremismus a radikalismus v ČR. Brno: Barrister & Principal. 8. McCombs, M. (2009). Agenda setting: Nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha: Portál. 9. McCurdy, P. (2012). Social Movements, Protest and Mainstream Media. Sociology Compass, 6(3), 244-255. 10. McQuail, D. (2007). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. 11. Schultz, W.; Scherer, H.; Hagen, L. (2004). Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. 12. Trampota, T.; Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál. |