Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tajemství mezi tóny: Co lidem přináší hudba?
Název práce v češtině: Tajemství mezi tóny: Co lidem přináší hudba?
Název v anglickém jazyce: What music brings to people?
Klíčová slova: Posluchačský výzkum, Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, kulturní spotřeba
Klíčová slova anglicky: Audience survey, Prague symphony orchestra, FOK, Cultural consumption
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: Ing. Petra Průšová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.05.2013
Datum zadání: 13.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.08.2014
Datum a čas obhajoby: 03.09.2014 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.08.2014
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2014
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jana Duffková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Jako bakalářská práce bude vypracován posluchačský výzkum pro Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. Konkrétní cíle budou stanoveny na schůzce s klientem. Je vysoce pravděpodobné, že výzkum se bude týkat struktury současného publika, možností jeho udržení a případného rozšíření. Výzkum bude zřejmě využívat i dotazování po internetu.
Seznam odborné literatury
BEK, M. (2003). Konzervatoř Evropy?: k sociologii české hudebnosti. (1. vyd., 278 p.) Brno: Ústav hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
BOURDIEU, Pierre: Distinction: A social critique of the Judgement of Taste. Harvard
University Press, Cambridge, 1984
CEJP, Martin a Iva MAŘÍKOVÁ. Postoje české veřejnosti k hudebnímu umění. Praha: Ústav pro výzkum kultury, c1978, 152 s., [6] il.
Český rozhlas očima posluchačů. (2013). Český rozhlas [online]. Dostupné z: http://www.rozhlas.cz/informace/press/_zprava/cesky-rozhlas-ocima-posluchacu--1283689 (k 16.7.2014)
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2002
ESTER, Peter. Social and behavioral research and the internet: advances in applied methods and research strategies. Editor Marcel Das, Lars Kaczmirek. New York: Routledge, 2011, xiii, 435 p. European association of methodology
GROVES, Robert M. Survey methodology. Hoboken, NJ: J. Wiley, c2004, xix, 424 p.
HENDL, Jan. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza dat. 3. vydání. Praha: Portál, 2009
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s.
KUBÁTOVÁ Helena et al., Ways of Life in the Late Modernity. Olomouc: Palacký University 2013
PAULÍČEK, Miroslav. Nikdo se neodváží říci, že je to nudné: sociologie vysokého a nízkého umění. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012
PECÁKOVÁ, Iva. Statistika v terénních průzkumech. 2. dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 236 s.
PETERSON, R. A. - KERN, R. M. : Changing highbrow taste: From snob to omnivore.
American Sociological Review vol.61, 1996
PODSEDNÍKOVÁ, Klára. Diplomová práce: Současná reflexe vztahu sociální stratifikace a spotřeby. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011. 44 s. Vedoucí práce Petr Lupač.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vydání, Praha: Professional publishing, 2010
ŠAFR, Jiří: Životní styl a sociální třídy: vytváření symbolické kulturní hranice diferenciací
vkusu a spotřeby. Edice sociologické disertace – Sociologický ústav AV ČR, Praha, 2008b
ŠAFR, Jiří: Co je to kulturní všežroutství? Socioweb 6/08a dostupné z
http://www.socioweb.cz/upl/editorial/download/153_socioweb_6_08.pdf(k 16.07.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK