Tajemství mezi tóny: Co lidem přináší hudba?
Název práce v češtině: | Tajemství mezi tóny: Co lidem přináší hudba? |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | What music brings to people? |
Klíčová slova: | Posluchačský výzkum, Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, kulturní spotřeba |
Klíčová slova anglicky: | Audience survey, Prague symphony orchestra, FOK, Cultural consumption |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petra Průšová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.05.2013 |
Datum zadání: | 13.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.08.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2014 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.08.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jana Duffková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Jako bakalářská práce bude vypracován posluchačský výzkum pro Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. Konkrétní cíle budou stanoveny na schůzce s klientem. Je vysoce pravděpodobné, že výzkum se bude týkat struktury současného publika, možností jeho udržení a případného rozšíření. Výzkum bude zřejmě využívat i dotazování po internetu. |
Seznam odborné literatury |
BEK, M. (2003). Konzervatoř Evropy?: k sociologii české hudebnosti. (1. vyd., 278 p.) Brno: Ústav hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
BOURDIEU, Pierre: Distinction: A social critique of the Judgement of Taste. Harvard University Press, Cambridge, 1984 CEJP, Martin a Iva MAŘÍKOVÁ. Postoje české veřejnosti k hudebnímu umění. Praha: Ústav pro výzkum kultury, c1978, 152 s., [6] il. Český rozhlas očima posluchačů. (2013). Český rozhlas [online]. Dostupné z: http://www.rozhlas.cz/informace/press/_zprava/cesky-rozhlas-ocima-posluchacu--1283689 (k 16.7.2014) DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2002 ESTER, Peter. Social and behavioral research and the internet: advances in applied methods and research strategies. Editor Marcel Das, Lars Kaczmirek. New York: Routledge, 2011, xiii, 435 p. European association of methodology GROVES, Robert M. Survey methodology. Hoboken, NJ: J. Wiley, c2004, xix, 424 p. HENDL, Jan. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza dat. 3. vydání. Praha: Portál, 2009 JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. KUBÁTOVÁ Helena et al., Ways of Life in the Late Modernity. Olomouc: Palacký University 2013 PAULÍČEK, Miroslav. Nikdo se neodváží říci, že je to nudné: sociologie vysokého a nízkého umění. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012 PECÁKOVÁ, Iva. Statistika v terénních průzkumech. 2. dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 236 s. PETERSON, R. A. - KERN, R. M. : Changing highbrow taste: From snob to omnivore. American Sociological Review vol.61, 1996 PODSEDNÍKOVÁ, Klára. Diplomová práce: Současná reflexe vztahu sociální stratifikace a spotřeby. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011. 44 s. Vedoucí práce Petr Lupač. ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vydání, Praha: Professional publishing, 2010 ŠAFR, Jiří: Životní styl a sociální třídy: vytváření symbolické kulturní hranice diferenciací vkusu a spotřeby. Edice sociologické disertace – Sociologický ústav AV ČR, Praha, 2008b ŠAFR, Jiří: Co je to kulturní všežroutství? Socioweb 6/08a dostupné z http://www.socioweb.cz/upl/editorial/download/153_socioweb_6_08.pdf(k 16.07.2014) |