Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hračka jako sociokulturní fenomén televizní reklamy (mediální konstrukce produktu)
Název práce v češtině: Hračka jako sociokulturní fenomén televizní reklamy (mediální konstrukce produktu)
Název v anglickém jazyce: Toy as a Sociocultural Phenomenon in Television Advertisement (Media Construction of the Product)
Klíčová slova: Hračka, reklama, sociokulturní fenomén, ideologie, mediální konstrukce produktu, kulturálně-sémiotická analýza.
Klíčová slova anglicky: Toy, Advertising, Sociocultural phenomenon, Ideology, Media construction of Product, Cultural-semiotic analysis.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Bc. Tomáš Kladný
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.02.2012
Datum zadání: 13.02.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2014
Datum proběhlé obhajoby: 14.02.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Irena Řehořová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se snaží zmapovat způsoby mediální konstrukce hračky v televizní reklamě, definovat významové struktury, do nichž je hračka zasazována, a nakonec také identifikovat konkrétní významy, se kterými je hračka v reklamě běžně spojována. Na základě kulturálně-sémiotické analýzy obsahů televizních reklamních spotů se pokouší odhalit, zda je v televizních reklamách „hračka jako produkt“ vyobrazována jako sociálně integrující prostředek, zda televizní reklama prezentuje „hračku jako produkt“ jako nástroj pro-rodinný a jakých komunikačních strategií k tomu reklama vesměs využívá.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK