Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití apletů a physletů ve výuce
Název práce v češtině: Využití apletů a physletů ve výuce
Název v anglickém jazyce: Applets and physlets in physics education
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.03.2007
Datum zadání: 20.03.2007
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.04.2013
Datum a čas obhajoby: 15.09.2008 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.09.2008
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2008
Oponenti: doc. RNDr. Miloš Rotter, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracovat typologii a vhodné zdroje
Zvážit vhodnost do výuky
Vytvořit náměty na uplatnění ve výuce, případně celé přípravy na hodinu uplatnitelné ve výuce na středních či základních školách
Ověřit jejich využití ve výuce a provést případné modifikace
Zpřístupnit je přes LOR Telmae.eu (včetně metadatového popisu)
Zhodnotit využitelnost a perspektivu
Seznam odborné literatury
1. Christian, W., Belloni, M., :Physlets: Teaching Physics with Interactive Curricular Material. Addison-Wesley. 2002
2. Christian, W., Belloni, M., Physlet physics - Interactive Illustrations, and Problems for Introductory Physics, Pearson Education, New Jersey, 2004;
3. Christian, W., Belloni, M., Physlets – Teaching Physics with Interactive Curricular Material, Pearson Education, New Jersey, 2004;
4. Christian, W., Belloni, M., Cox, A. J., Physlet Quantum Physics &#8211; An Interactive Introduction, Pearson Education, New Jersey, 2006, <http://webphysics.davidson.edu/Applets>
5. Freericks, J. K., Liu, A.Y., &#8222;The Quantum World Around us: Teaching Quantum mechanics and Solid-State Physics to Non-Science Majors&#8220;, The Changing Role of Physics Departments in Modern Universities, Proceedings of International Conference on Undergraduate Physics Education, AIP Press, New York, 1997, p. 780-781,
6. Ogborn, J., Whitehouse, M. (eds.), Advancing Physics AS (with CD ROM), Institute of Physics Publishing, Bristol, 2000; Ogborn J., Whitehouse, M. (eds.), Advancing Physics A2 (with CD ROM), Institute of Physics Publishing, Bristol 2001, <http://advancingphysics.iop.org/>
7. Styer, D. F., The Strange World of Quantum mechanics, Cambridge University Press, Cambridge, 2000;
8. Jagannathan, K., &#8222;Post-Use Review: The Strange World of Quantum Mechanics&#8220;, Am. J. Phys. 70 (12),1271-1272 (2002), http://www.oberlin.edu/physics/dstyer/StrangeQM/
9. Tian, M., Quantum mechanics online, K-12 teachers online course - phys 513-01, National Teachers Enhancement Network , http://www.scienceteacher.org/ <http://www.scienceteacher.org/courses/phys513.htm>
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá poměrně novým fenoménem ve výuce fyziky, a to takzvanými Java applety či physlety. Provádí rozbor již existujících, jejich ověření ve výuce a posouzení vhodnosti z hlediska motivace, míry porozumění, fyzikální správnosti a celé řady dalších faktorů.
Na základě totohoto posouzení by měla vzniknout další série physletů, která by dané požadavky splňovala. Physlety by měly být doplněny výukovými materiály, které pedagogy povedou k jejich maximálnímu využití (například přípravy na hodinu). Vytvořené a ověřené kvalitní physlety ve formě vzdělávacích objektů budou recenzovány a poté publikovány v úložišti vzdělávacích objektů Telmae.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma work deals with a relatively new phenomenon in physics education - applets and physlets, which are supposed to be tested in the classroom and to be compared to classical way of teaching connected topic. After testing and verification phase the new physlets will be created. Those physlets will be again verified in the classromm and after cross review published in learning objects repository telmae.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK