Difuze inovací v organizaci
Název práce v češtině: | Difuze inovací v organizaci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The diffusion of innovation in organizations |
Klíčová slova: | difúze inovací; organizace, inovace, charakteristiky organizace, organizační faktory |
Klíčová slova anglicky: | diffusion of innovations; organization, innovation, characteristics of organization, organizational factors |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.04.2013 |
Datum zadání: | 30.04.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.04.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2014 11:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2014 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 30.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Ing. Martina Sieber, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Počátky problematiky difuze inovací můžeme sledovat nejen v pracích sociologických klasiků ale jiných vědních oborů již začátkem dvacátého století. Dá se však říci, že jako samostatná oblast zkoumání byla definována až kolem poloviny dvacátého století. Difuze inovací je z velké většiny směřována ke zkoumání prostupování inovace do společnosti na úrovni jednotlivců. Nicméně již v druhé polovině dvacátého století se objevila potřeba zkoumat difuzi i z hlediska společenských organizací. Proces difuze v organizacích je i díky definované struktuře odlišný. V této bakalářské práci se budu zabývat difuzí inovací na půdě podniků a organizací. Cílem je zmapovat proces difuze a jeho vlivy na organizaci, kritické body procesu a způsoby efektivní difuze. |
Seznam odborné literatury |
· Cummings, T., & Worley, C. (c2005). Organization development and change. (8th ed., xxii, 694 p.) Mason, Ohio: Thomson/South-Western. · Gladwell, M. (2006). Bod zlomu: o malých příčinách s velkými následky. (1. vydání v českém jazyce, 254 s.) Praha: Dokořán. · Hatch, M. (1997). Organization theory: modern, symbolic, and postmodern perspectives. (xxviii, 387 p.) New York: Oxford University Press. · Kotter, J. (2009). Vědomí naléhavosti: první a nejdůležitější krok realizace změny. (Vyd. 1., 221 s.) Praha: Management Press. · Rogers, E. (2003). Diffusion of innovations. (5th ed., xxi, 551 p.) New York: Free Press. · Zaltman, G., & Duncan, R. (c1977). Strategies for planned change. (ix, 404 p.) New York: Wiley. |