Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace dívek s Rettovým syndromem
Název práce v češtině: Komunikace dívek s Rettovým syndromem
Název v anglickém jazyce: Communication in girls with Rett Syndrome
Klíčová slova: Rettův syndrom, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence
Klíčová slova anglicky: Rett Syndrome, communication impairement, communication intervention
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.04.2013
Datum zadání: 02.04.2013
Datum a čas obhajoby: 02.06.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lucie Durdilová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předmětem práce je komunikace u dívek s Rettovým syndromem, což je závažné neurologické
onemocnění, vedoucí ke kombinovanému postižení a vážně narušené komunikační schopnosti.
Cílem bakalářské práce je popsat komunikační schopnosti dívek s Rettovým syndromem, roli
rodičů v rozvoji komunikace a možnosti logopedické intervence. Tato problematika je
představena na kazuistikách tří dívek s Rettovým syndromem různého věku, získaných
polostrukturovaným rozhovorem s rodiči nebo blízkými dívek a zúčastněným pozorováním
projevů dívek a jejich interakce s okolím. Výsledkem výzkumu je popis motorických a
komunikačních dovedností a metod, užívaných k rozvoji komunikace u tří dívek s Rettovým
syndromem. Výzkum ukazuje, že i přesto, že komunikační možnosti dívek s Rettovým
syndromem jsou velmi individuální, rodiče hledají způsoby, jak komunikační dovednosti dívek
rozvíjet a od speciálních pedagogů očekávají odborné vedení, kterého se jim podle jejich
názoru dostává nedostatečně.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis investigates the communication in girls with Rett syndrome. Rett syndrome is a
severe neurological disorder leading to multiple disabilities and severely impaired
communication skills. The aim of the thesis is to describe the communication skills of girls
with Rett Syndrome, the role of parents in the development of communication and the
possibilities for communication intervention. This issue is presented on case histories of
three girls with Rett Syndrome of various ages, acquired from semi-structured interviews
with parents or caregivers of girls and participative observation of girls’ behaviors and their
interaction with the environment. The research results in the description of motor and
communication skills and methods used to develop communication with the three girls with
Rett Syndrome. Research shows that even though the communication capabilities of girls
with Rett Syndrome are very individual, parents are looking for ways to develop the
communication skills of their daughters and they expect the professional advice from
special educators, which they, in their opinion gets poorly.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK