Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Moderní výuka prostorové geometrie
Název práce v češtině: Moderní výuka prostorové geometrie
Název v anglickém jazyce: Modern approach to teaching spatial geometry
Klíčová slova: prostorová geometrie, projekce, geometrický software, konstrukce těles
Klíčová slova anglicky: spatial geometry, projection, geometrical software, construction of solids
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Vedoucí / školitel: RNDr. Petra Surynková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.04.2013
Datum zadání: 02.04.2013
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.04.2013
Datum a čas obhajoby: 05.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2013
Datum odevzdání tištěné podoby:02.08.2013
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2013
Oponenti: doc. RNDr. Leo Boček, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prostudujte literaturu týkající se zobrazovacích metod deskriptivní geometrie. Sestavte soubor ukázkových řešených příkladů. Využijte existující grafický software k přípravě nových výukových podkladů k výuce deskriptivní geometrie a stereometrie na středních i vysokých školách. Jedním z možných přístupů je současná prezentace prostorového řešení a řešení danou zobrazovací technikou. Navržené podklady budou oveřeny v praxi při reálné výuce.

Seznam odborné literatury
[1] H. Pottman, A. Asperl, M. Hofer, A. Kilian, Architectural geometry, Bentley Institute Press, USA, 2007.

[2] A. Urban: Deskriptivní geometrie I, SNTL, 1982.

[3] J. Žára, B. Beneš, J. Sochor, P. Felkel, Moderní počítačová grafika. Computer Press, 2004.

[4] moderní 3D modelovací softwary, internetové zdroje, učebnice deskriptivní geometrie a stereometrie
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zvýšit názornost a podpořit prostorovou představivost studentů při výuce deskriptivní geometrie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to increase clarity and support spatial imagination of students in studying descriptive geometry.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK