Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
Název práce v češtině: Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování
u žáků různých věkových kategorií
Název v anglickém jazyce: Methodological Specifics of Beginner Piano Teaching
of Students of Different Ages
Klíčová slova: klavírní vyučování; začátečníci; pedagogický přístup; klavírní školy pro začátečníky; hudebně-psychologický vývoj jedince; motivace k učení; učební styly; bloky v učení; specifické poruchy učení
Klíčová slova anglicky: piano teaching; beginner learners; methodological specifics; beginner piano books; general and music-specific psychological development; motivation to learn; learning and teaching styles; hindrances to learning; learning disabilities
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 28.03.2013
Datum zadání: 28.03.2013
Datum a čas obhajoby: 29.05.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. MgA. Věra Kopecká
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá specifiky výuky klavírní hry u začátečníků různých věkových kategorií. Jejím cílem je představit co možná nejucelenější pohled na tuto problematiku. Proto práce nahlíží na počáteční klavírní vyučování z perspektivy vývojové a hudební psychologie, z perspektivy možných vlivů na průběh učebního procesu (motivační vlivy, učební styly, bloky v učení, poruchy učení), z perspektivy klavírní metodiky, klavírních škol pro začátečníky a z perspektivy praktikujících učitelů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis focuses on the specifics of piano teaching to beginners of different ages. It aims to present as comprehensive a view of the subject as possible. Therefore, it views beginner piano teaching from the perspective of developmental and musical psychology, from the perspective of potential influences on the learning-teaching process (motivational influences, learning styles, hindrances to learning, learning disabilities), from the perspective of piano methodology, beginner piano course books and the perspective of practising teachers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK