Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
| Název práce v češtině: | Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Methodological Specifics of Beginner Piano Teaching of Students of Different Ages |
| Klíčová slova: | klavírní vyučování; začátečníci; pedagogický přístup; klavírní školy pro začátečníky; hudebně-psychologický vývoj jedince; motivace k učení; učební styly; bloky v učení; specifické poruchy učení |
| Klíčová slova anglicky: | piano teaching; beginner learners; methodological specifics; beginner piano books; general and music-specific psychological development; motivation to learn; learning and teaching styles; hindrances to learning; learning disabilities |
| Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
| Vedoucí / školitel: | doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 28.03.2013 |
| Datum zadání: | 28.03.2013 |
| Datum a čas obhajoby: | 29.05.2014 00:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2014 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2014 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
| Oponenti: | doc. MgA. Věra Kopecká |
| Předběžná náplň práce |
| Práce se zabývá specifiky výuky klavírní hry u začátečníků různých věkových kategorií. Jejím cílem je představit co možná nejucelenější pohled na tuto problematiku. Proto práce nahlíží na počáteční klavírní vyučování z perspektivy vývojové a hudební psychologie, z perspektivy možných vlivů na průběh učebního procesu (motivační vlivy, učební styly, bloky v učení, poruchy učení), z perspektivy klavírní metodiky, klavírních škol pro začátečníky a z perspektivy praktikujících učitelů. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| The thesis focuses on the specifics of piano teaching to beginners of different ages. It aims to present as comprehensive a view of the subject as possible. Therefore, it views beginner piano teaching from the perspective of developmental and musical psychology, from the perspective of potential influences on the learning-teaching process (motivational influences, learning styles, hindrances to learning, learning disabilities), from the perspective of piano methodology, beginner piano course books and the perspective of practising teachers. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem