Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Realtime library for procedural generation and rendering of terrains
Název práce v češtině: Realtime library for procedural generation and rendering of terrain
Název v anglickém jazyce: Realtime library for procedural generation and rendering of terrains
Klíčová slova: procedurální terén, fraktální krajina, úroveň detailů
Klíčová slova anglicky: procedural terrain, fractal landscape, level of detail
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jan Horáček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.03.2013
Datum zadání: 28.03.2013
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.04.2013
Datum a čas obhajoby: 09.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.08.2013
Datum odevzdání tištěné podoby:02.08.2013
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2013
Oponenti: RNDr. Martin Šik, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
The goal of this thesis is to continue and advance the results from a bachelor thesis "Procedural generation and realtime rendering of planetary bodies" [1].

The author should design and implement an extendable and easy to use library for realtime rendering and procedural generation of terrains. The library should support at least spherical and planar bases for detail generation and there should be a possibility to implement one's own base geometry. LOD metrics should take into account horizon rendering and field of view. Again, there should be a possibility to easily exchange the metrics for one's own.

The work should provide an example application with some basic methods for terrain generation as well as at least one complex method that would provide terrain with Earth-like features, e.g., rivers. The source code has to be well commented and the user should be able to easily write his own terrain generator.

A research into the available methods should be conducted and properly documented.
Seznam odborné literatury
[1] Martin Kahoun - Procedural generation and realtime rendering of planetary bodies, Bachelor thesis, MFF UK, 2010.

[2] James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes:

Computer Graphics: Principles and Practice in C (2nd Edition), Addison Wesley, 1996

[3] OpenGL ARB: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, 8th edition, Addison-Wesley, 2012.

[4] Duchaineau, M. et al.: ROAMing Terrain: Real-time Optimally Adapting Meshes

https://graphics.llnl.gov/ROAM/

[5] Ebert, Musgrave et al. - Texturing and modeling: A procedural approach, 3rd edition, Morgan Kaufmann Publishers Inc., 2002

[6] Pharr, M. et al.: GPU Gems 2

NVIDIA Corporation, USA 2005

[7] Nguyen, H. et al.: GPU Gems 3

NVIDIA Corporation, USA 2007

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK