Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Slabí čtenáři
Název práce v češtině: Slabí čtenáři
Název v anglickém jazyce: Poor readers
Klíčová slova: čtenářská gramotnost, čtení, osvojování jazyka, riziko ve vývoji, slabý čtenář
Klíčová slova anglicky: reading literacy, reading, language acquisition, risk in development, poor reader
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.03.2013
Datum zadání: 14.03.2013
Datum a čas obhajoby: 05.09.2014 11:15
Místo konání obhajoby: M303
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza fenoménu slabého čtenářství v kontextu porozumění čtenému. Dílčími cíli studie jsou: identifikace kritérií diagnostiky slabého čtenářství, diferenciace tohoto fenoménu od specifických poruch učení, zejména dyslexie a navrhnutí intervenčních opatření pro rozvoj rané čtenářské gramotnosti dětí. V empirické části budou analyzovány a interpretovány výkony dětí v baterii testů zaměřených na komplexní čtenářské dovednosti, s akcentem na slabé čtenáře.
Seznam odborné literatury
BISHOP, D. V. M.; ADAMS, C. A prospective study of the relationship between specific language impairment, phonological disorders and reading retardation. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 1990, 31, 1027–1050.
CARAVOLAS, M. VOLÍN J. Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníku ZŠ. Praha: IPPP,2005.
CATTS, H. W.; COMPTON, D. TOMBLIN; BRIDGES, M. S. Prevalence and Nature of Late-Emerging Poor Readers. Journal of Educational Psychology, Vol 104(1), Feb, 2012. 166-181.
KUCHARSKÁ, A.; SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnost. Pedagogika,1-2/2012, vol. LXII, p.1-9. ISSN 0031-3815
NATION. K., CLARKE. P, MARSHALL, C M., & DURAND, M. Hidden language impairments in children: Parallels between poor reading comprehension and specific language impairment? Jourmal of Speech, Language, and Hearing Research, 2004, 47, 199-211.
NATION, K., COCKSEY, J, TAYLOR. J.S.H. a ¨BISHOP, D.V. M.. A longitudinal investigation of early reading and language skills in children with poor reading comprehension. Journal of Child Psychology & Psychiatry. 2010, roč. 51, č. 9, s. 1031-1039.
WILDOVÁ, R. Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti. Praha: UK PedF, 2005
Předběžná náplň práce
Cílem bakalářské práce je analýza fenoménu slabého čtení v kontextu porozumění čtenému. Dílčími cíli studie jsou: identifikace kritérií diagnostiky slabého čtení, diferenciace tohoto fenoménu od specifických poruch učení, zejména dyslexie a navrhnutí intervenčních opatření pro rozvoj rané čtenářské gramotnosti dětí. V empirické části budou analyzovány a interpretovány výkony dětí v baterii testů zaměřených na komplexní čtenářské dovednosti, s akcentem na slabé čtenáře.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to analyze the phenomenon of poor reading in the context of reading comprehension. The partial objectives of the study are: identification of diagnostic criteria poor reading, differentiation of the phenomenon of specific learning disorders, especially dyslexia and propose intervention measures for the development of early literacy skills of children. Performance of children in a battery of tests aimed at comprehensive reading skills, with an emphasis on poor readers will be analyzed and interpreted in the empirical part.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK