Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice
Název práce v češtině: Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice
Název v anglickém jazyce: Teachers´ experiences with changes in educational believes in mathematics
Klíčová slova: interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnosti
Klíčová slova anglicky: teacher-pupil interaction, problem as tool for pupils´activation, overcoming inertia in education
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.03.2013
Datum zadání: 11.03.2013
Datum a čas obhajoby: 20.05.2014 12:00
Místo konání obhajoby: KMDM
Datum odevzdání elektronické podoby:05.03.2014
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Vyhledání odborné literatury, seznámení se s ní. Seznámení se s podobnými pracemi
2. Příprava vhodných úloh
3. Příprava experimentu
4. Realizace experimentu
5. Analýza experimentu
Seznam odborné literatury
- Hejný,M. a kol. - Učebnice matematiky a metodické příručky nakladatelství Fraus, 2007-2011
- Hejný,M., Kuřina,F., - Dítě, škola a matematika, Portál, 2000
- Kuřina,F., - Matematika a řešení úloh, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, PF ČB 2011
- Hejný,M., Jirotková,D., Kratochvílová,J., - Práce s chybou jako strategie rozvoje klíčových kompetencí žáka, JČMF 2006
- Hejný,M., Jirotková,D., Kratochvílová,J., - 25 kapitol z didaktiky matematiky
Předběžná náplň práce
Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Goal of this master thesis is monitoring of changes in the educational style of the teacher. The change is described at nearly annual, personal experiences of the teacher from the first year of primary school. On the experience, in which it attempts to move from transimising way of teaching mathematics to teach by using methods of teaching oriented to building of schemes. Processing of the topic, she is looking for the answer of the question, if the change of educational style of the teacher, can help to change the pupil´s attitudes to taughted object, in this case to mathematics. Whether use of methods of teaching oriented to building of schemes, will lead to pupil´s more interested in problem solving, not only in mathematics. She figuring out how long time period the teacher needs to change her access to teaching as well as pupils.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK