Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
ICT v mateřské škole
Název práce v češtině: ICT v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: ICT in kindergarten
Klíčová slova: ICT, mateřská škola, dítě předškolního věku, psychické znaky, osobnost dítěte,RVP PV, počítač, informační zdroje
Klíčová slova anglicky: ICT, kindergarten, Pre-school child, psychological characteristics, personality of child, General Educational programs, computer,information sources
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: Ing. Irena Fialová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.05.2013
Datum zadání: 02.05.2013
Datum a čas obhajoby: 20.05.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2014
Oponenti: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BEČVÁŘOVÁ, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. 1.vyd. Praha: Portál, 2010, 176 s. ISBN 978-80-7367-221-8
LAŽOVÁ, L. Mateřská škola komunikuje s rodiči. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 136 s. ISBN 978-80-262-0378-0
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 2. rozšířené a přepracované vyd. Praha: Portál, 1998, 336 s. ISBN 80-7178-252-1
PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 184 s. ISBN 978-80-262-0495-4
SMOLÍKOVÁ, K. a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006, 48 s. ISBN 80-87000-00-5, dostupný online z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf
Edukační portály
Předběžná náplň práce
Předmětem zkoumání je tedy ověřit vhodnost a úroveň využití ICT v mateřské škole.

Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila šest cílů, které chci ověřit a potvrdit třemi výzkumnými metodami (dotazník, řízený rozhovor a analýza).
• První cíl jsem zaměřila na vybavení mateřských škol ICT.
• Druhým cílem je potvrzení vhodného věku dítěte pro seznámení s ICT.
• Třetí cíl je zjištění informovanosti pedagogů mateřských škol o možnostech, které jim ICT nabízí.
• Čtvrtý cíl je věnován internetovým stránkám, které nabízejí činnosti s ICT pro MŠ.
• Pátý cíl se týká postojů k elektronické komunikaci mezi rodinou a školou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK