ICT v mateřské škole
Název práce v češtině: | ICT v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | ICT in kindergarten |
Klíčová slova: | ICT, mateřská škola, dítě předškolního věku, psychické znaky, osobnost dítěte,RVP PV, počítač, informační zdroje |
Klíčová slova anglicky: | ICT, kindergarten, Pre-school child, psychological characteristics, personality of child, General Educational programs, computer,information sources |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Irena Fialová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.05.2013 |
Datum zadání: | 02.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2014 |
Oponenti: | doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. |
Seznam odborné literatury |
BEČVÁŘOVÁ, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. 1.vyd. Praha: Portál, 2010, 176 s. ISBN 978-80-7367-221-8
LAŽOVÁ, L. Mateřská škola komunikuje s rodiči. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 136 s. ISBN 978-80-262-0378-0 PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 2. rozšířené a přepracované vyd. Praha: Portál, 1998, 336 s. ISBN 80-7178-252-1 PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 184 s. ISBN 978-80-262-0495-4 SMOLÍKOVÁ, K. a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006, 48 s. ISBN 80-87000-00-5, dostupný online z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf Edukační portály |
Předběžná náplň práce |
Předmětem zkoumání je tedy ověřit vhodnost a úroveň využití ICT v mateřské škole.
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila šest cílů, které chci ověřit a potvrdit třemi výzkumnými metodami (dotazník, řízený rozhovor a analýza). • První cíl jsem zaměřila na vybavení mateřských škol ICT. • Druhým cílem je potvrzení vhodného věku dítěte pro seznámení s ICT. • Třetí cíl je zjištění informovanosti pedagogů mateřských škol o možnostech, které jim ICT nabízí. • Čtvrtý cíl je věnován internetovým stránkám, které nabízejí činnosti s ICT pro MŠ. • Pátý cíl se týká postojů k elektronické komunikaci mezi rodinou a školou. |