Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití výtvarných tvůrčích činností v multikulturní výchově
Název práce v češtině: Využití výtvarných tvůrčích činností v multikulturní výchově
Název v anglickém jazyce: Creative potential of visual art education in multicultural education
Klíčová slova: Multikulturní výchova,rovnost kultur, tolerance, základní škola, výtvarná výchova, projektová výuka
Klíčová slova anglicky: Multicultural education, eguality between cultures, tollerance, primary school, art education, project education
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.02.2013
Datum zadání: 14.02.2013
Datum a čas obhajoby: 23.05.2014 00:00
Místo konání obhajoby: UK Pedf - KVV
Datum odevzdání elektronické podoby:02.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Ve své práci se soustředíte na analýzu a reflexi multikulturních a trans-kulturních vlivů v pedagogice, s důrazem na tvůrčí, poznávací a výchovné aspekty multikulturní výchovy. Problematiku nahlédnete ze tří úrovní teoretického diskursu: 1. z hlediska sociologických a antropologických kontextů, 2. z hlediska pedagogických (výchovných a vzdělávacích) aspektů, 3. z hlediska oborové didaktiky výtvarné výchovy, v níž je centrálním tématem tvůrčí práce. Orientace v odborné literatuře, zjištění dosavadního stavu znalostí problematiky a konceptová analýza témat pro tvorbu a výtvarnou výchovu budou podkladem k návrhu a ověření výtvarného edukačního programu pro školu, nebo – podle aktuálních možností a dosavadních vazeb na vzdělávací zařízení – pro sérii kreativních workshopů pro skupinu dětí, komunitu a veřejnost. Uskutečníte akční sondu, při níž pedagogické a tvůrčí aktivity zdokumentujete a připravíte pro didaktickou analýzu, z níž vyjdete při závěrečném zpracování cílů, záměrů a pedagogických příprav. Reflexe pak budou sloužit jako inspirace a manuál k dalšímu využití v pedagogické a humanitární práci.
Seznam odborné literatury

BARŠA, P.: Imanence a sociální pouto. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2001. ISBN 80-85959-78-X.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009, 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001, 211 s. ISBN 80-85866-72-2.
FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany: H&H, 2008, 335 s. ISBN 978-80-7319-076-7.
LÉVI-STRAUSS, Claude. Myšlení přírodních národů. Vyd. 2., v Dauphinu první. Praha:
Dauphin, 1996, 365 s., 7 obr. příl. ISBN 80-901842-9-4.
LÉVI-STRAUSS, C.: Strukturální antropologie. Praha: Argo, 2006. ISBN 80-7203-713-7.
NOVOTNÁ, Marie a Marie FULKOVÁ. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999, 118 s. ISBN 80-7168-591-7.
FULKOVÁ, Marie. Výtvarná výchova pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 127 s. ISBN 80-7168-382-5.
Společný svět Příručka globálního rozvoje.Vyd. Člověk v tísni, 321s. ISBN 80-903510-0-X
PETERSON, B.: Cultural Intelligence: A guide to working with people from other cultures. London: Intercultural Press, 2004. ISBN 10-1931930007.
MURPHY, R.F.: Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: SLON, 1998. ISBN 80-85850-53-2

HIRT, T. (2005) Svět podle multikulturalismu. In Hirt, T., Jakoubek, M. (eds.) Soudobé spory o multikulturalismus a politiku identit (antropologická perspektiva). Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Čeněk, s.r.o. ISBN 80-86898-22-9
TAYLOR, Ch. (2001) Etika autenticity. Praha: Filosofia, nakl. Filosofického ústavu AV ČR. ISBN 80-7007-150-8
WALDENFELS, B.: Znepokojivá zkušenost cizího. Oikúmené, Praha 1998
MIRZOEFF, N.: Transkultura. Podoby Konga. In MIRZOEFF, N.: Úvod do vizuální kultury¨. Praha: Academia, 2012. ISBN 978-80-200-1984-4.
ZÁLEŠÁK, J.: Umění spolupráce. Praha, Brno: VVP AVU/MUNI Press, 2011. ISBN 978-80-210-5707-4 (Muni Brno), ISBN 978-80-87108-26-0 (AVU Praha)
Předběžná náplň práce
Vyjednání kontaktů a zabezpečení podmínek k akční výzkumné sondě, která proběhne v Foyer Notre-Dame de Lourdes
Avenue Kilombo 1
Kitsiamuna km 8
District de Boma
Bas-Congo
Demokratická republika Kongo
Zodpovědná osoba: Jean-Martin NLANDU, tel:(00-243) 997155378, mail: nlanduj@yahoo.fr

Práce je součástí projektu „Naše děti v Kongu“ Farní charity Kralupy nad Vltavou
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Facilitating contacts and designing pilot action research in Foyer Notre-Dame de Lourdes
Avenue Kilombo 1
Kitsiamuna km 8
District de Boma
Bas-Congo
Congo Demacratic Republic

Responsibility and coordination: Jean-Martin NLANDU, tel:(00-243) 997155378, mail: nlanduj@yahoo.fr

Research is a part of the project: „Naše děti v Kongu“ Farní charita Kralupy nad Vltavou
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK