Porovnání pitného režimu u žáků 2. stupně ZŠ a u žáků střední školy
Název práce v češtině: | Porovnání pitného režimu u žáků 2. stupně ZŠ a u žáků střední školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of the drinking regime for second primary school students and high school students |
Klíčová slova: | ¨Voda, pitný režim, nápoj, homeostáza, potřeba tekutin, dehydratace. |
Klíčová slova anglicky: | Water, drinking regime, drink, homeostatis, need of fluids, dehydratation. |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 13.02.2013 |
Datum zadání: | 02.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 22.01.2015 10:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.01.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. MUDr. Karel Dohnal, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část - pitný režim, význam vody v organismu, druhy nápojů (literární rešerše)
Praktická část - změny v pitném režimu v adolescenci - výzkumné šetření mezi žáky vybraných základních a středních škol, návrh doporučení pro školy ve smyslu podpory zdraví adolescentů |
Seznam odborné literatury |
BALCH, P., BALCH, J.: Bible předpisů zdravé výživy. Praha 1: Pragma, 1998. ISBN 80-7205-637-9...
Kol.: Manuál prevence, díl I až IX. Praha: SZÚ, 1998-2002. KUNOVÁ, V.: Zdravá výživa. Praha 7: Grada Publishimg, A.S, 2004. ISBN 80-247-0736-5 LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 344 str. ISBN 80-7169-195-X. LUHANOVÁ, Z.; VLACHOVÁ, L. Zdravá výživa dětí a mládeže v teorii a praxi. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1974. 357 s. ISBN neuvedeno. MANDŽUKOVÁ, J. Co pít, když.... 1. vyd. Benešov : Start, 2006. 134 s. ISBN 80-86231-37-2. MARÁDOVÁ, E. Výživa a hygiena ve stravovacích službách. 1. vyd. Praha : Vysoká škola hotelová, 2005. 183 s. ISBN 80-86578-49-6. MERTEN, M.: Voda pro krásu a zdraví. Praha 1: Eminent. ISBN 978-80-7281-318-6 TROJAN, S.; SCHREIBER, M. Atlas biologie člověka. 2. vyd. Praha : Scientia, 2007. 135 s. ISBN 80-86960-11-0. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8. http://www.szu.cz/tema/zivotniprostredi/pitnyrezim?highlightWords=n%C3%A1poje http://www.szu.cz/tema/zivotni-prostredi/pitna-voda http://www.pvk.cz/vyhlaska-c-252-2004-sb.html http://www.szu.cz/tema/zivotniprostredi/ochrannenapoje?highlightWords=n%C3%A1poje |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou rozdíly v přijímaném množství a druhu tekutin mezi žáky 2. stupně ZŠ a žáky středních škol. Teoretická část se věnuje problematice pitnému režimu. V úvodu je zmíněn obecný význam vody pro lidské tělo, příjem a výdej tekutin. Dále jsou uvedeny zásady pitného režimu, vhodné nápoje a konkrétní doporučení pro děti ve věku 12 – 18 let. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, které se týká množství a druhu přijímaných tekutin, dostupnosti nápojů ve školách a povědomí žáků o tom, jaký druh je pro ně nejvhodnější a jaké množství tekutin by měli za den vypít. |