Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání pitného režimu u žáků 2. stupně ZŠ a u žáků střední školy
Název práce v češtině: Porovnání pitného režimu u žáků 2. stupně ZŠ a u žáků střední školy
Název v anglickém jazyce: Comparison of the drinking regime for second primary school students and high school students
Klíčová slova: ¨Voda, pitný režim, nápoj, homeostáza, potřeba tekutin, dehydratace.
Klíčová slova anglicky: Water, drinking regime, drink, homeostatis, need of fluids, dehydratation.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.02.2013
Datum zadání: 02.11.2014
Datum a čas obhajoby: 22.01.2015 10:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.12.2014
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. MUDr. Karel Dohnal, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoretická část - pitný režim, význam vody v organismu, druhy nápojů (literární rešerše)
Praktická část - změny v pitném režimu v adolescenci - výzkumné šetření mezi žáky vybraných základních a středních škol, návrh doporučení pro školy ve smyslu podpory zdraví adolescentů
Seznam odborné literatury
BALCH, P., BALCH, J.: Bible předpisů zdravé výživy. Praha 1: Pragma, 1998. ISBN 80-7205-637-9...
Kol.: Manuál prevence, díl I až IX. Praha: SZÚ, 1998-2002.
KUNOVÁ, V.: Zdravá výživa. Praha 7: Grada Publishimg, A.S, 2004. ISBN 80-247-0736-5
LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 344 str. ISBN 80-7169-195-X.
LUHANOVÁ, Z.; VLACHOVÁ, L. Zdravá výživa dětí a mládeže v teorii a praxi. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1974. 357 s. ISBN neuvedeno.
MANDŽUKOVÁ, J. Co pít, když.... 1. vyd. Benešov : Start, 2006. 134 s. ISBN 80-86231-37-2.
MARÁDOVÁ, E. Výživa a hygiena ve stravovacích službách. 1. vyd. Praha : Vysoká škola hotelová, 2005. 183 s. ISBN 80-86578-49-6.
MERTEN, M.: Voda pro krásu a zdraví. Praha 1: Eminent. ISBN 978-80-7281-318-6
TROJAN, S.; SCHREIBER, M. Atlas biologie člověka. 2. vyd. Praha : Scientia, 2007. 135 s. ISBN 80-86960-11-0.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
http://www.szu.cz/tema/zivotniprostredi/pitnyrezim?highlightWords=n%C3%A1poje
http://www.szu.cz/tema/zivotni-prostredi/pitna-voda
http://www.pvk.cz/vyhlaska-c-252-2004-sb.html
http://www.szu.cz/tema/zivotniprostredi/ochrannenapoje?highlightWords=n%C3%A1poje
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou rozdíly v přijímaném množství a druhu tekutin mezi žáky 2. stupně ZŠ a žáky středních škol. Teoretická část se věnuje problematice pitnému režimu. V úvodu je zmíněn obecný význam vody pro lidské tělo, příjem a výdej tekutin. Dále jsou uvedeny zásady pitného režimu, vhodné nápoje a konkrétní doporučení pro děti ve věku 12 – 18 let. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, které se týká množství a druhu přijímaných tekutin, dostupnosti nápojů ve školách a povědomí žáků o tom, jaký druh je pro ně nejvhodnější a jaké množství tekutin by měli za den vypít.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK