Problémy začínajících učitelů odborného výcviku na začátku jejich profesní dráhy
Název práce v češtině: | Problémy začínajících učitelů odborného výcviku na začátku jejich profesní dráhy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Beginning vocational training teachers problems at the beginning of their careers |
Klíčová slova: | plánování výuky, prostředí pro učení, procesy učení, reflexe výuky, rozvoj školy a spolupráce s kolegy, spolupráce s rodinou a širší veřejností, profesní rozvoj učitelů |
Klíčová slova anglicky: | Planning of teaching, setting for learning, learning processes, reflection of teaching, the development of the school and collaboration with colleagues, cooperation with the family and the wider public, professional development of teachers |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.02.2013 |
Datum zadání: | 08.04.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2014 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt (dříve R208) |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Předmětem bakalářské práce jsou nejčastější problémy začínajících učitelů odborného výcviku na začátku jejich profesní dráhy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část charakterizuje na základě studia odborné literatury obecně nejčastější problémy začínajících učitelů odborného výcviku a klasifikuje tyto problémy podle kritérií Rámce profesních kvalit učitele.
Praktická část obsahuje reflexi vlastních zkušeností, dotazník pro učitele odborného výcviku a vyhodnocení dotazníkového šetření o problematice. Na základě výsledků tohoto šetření a vlastních zkušeností analyzuje nejčastější problémy začínajících učitelů, naznačuje jejich možná řešení a porovnává problémy začínajících a zkušených učitelů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Abstract
The subject of the thesis are the most common problems of beginning teachers training at the beginning of their careers. The work is divided into two parts. The theoretical part describes the basis of the study of literature in general, the most common problems of beginning teachers training and classify these problems according to criteria a professional teacher quality. The practical part contains a reflection of their own experience, the questionnaire for teacher training and evaluation of a questionnaire survey on the issue. Based on the results of this investigation and their own experience analyzing common problems of beginning teachers, suggesting possible solutions and compares the problems beginning and experienced teachers. |