Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika školní zralosti
Název práce v češtině: Diagnostika školní zralosti
Název v anglickém jazyce: School adulthood diagnostics
Klíčová slova: Klíčová slova Předškolní vzdělávání, předškolní věk, pedagogicko – psychologická diagnostika, školní zralost, školní připravenost, deficity dílčích funkcí, stimulace, reedukace, odklad školní docházky, povinná školní docházka.
Klíčová slova anglicky: Key words Pre-school aducation, pre-school age, pedagogical - psychological diagnostics, school adutltood, school preparedness, shortages of partial functions, stimulation, readucation, postponement of obligatory shool attandance, obligatory school attendance.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.02.2013
Datum zadání: 13.02.2013
Datum a čas obhajoby: 15.09.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diagnostika školní zralosti
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a její diagnostiku u dětí
v předškolním věku. V teoretické části jsou obsaženy základní informace o vývoji dítěte
v předškolním věku a současném pojetí předškolního vzdělávání, dále jsou zde definovány pojmy
školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, dílčí funkce a deficity
dílčích funkcí. Popsány jsou také možnosti diagnostiky funkcí podmiňujících úspěšné osvojení
školních dovedností. Zmíněn je též zápis dítěte do základní školy. Cílem empirické části je zjistit,
zda je možné pravidelnou stimulací vybraných dílčích funkcí u dětí v předškolním věku přispět
k vyzrání těchto funkcí a zvýšit tak šanci na úspěšné osvojování školních dovedností. Výzkumné
šetření jsem zrealizovala ve dvou mateřských školách v Praze prostřednictvím čtyř
diagnostických testů zaměřených na vybrané dílčí funkce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
School adulthood diagnostics
Abstract: This thesis is devoted to the topic school adulthood and its diagnostics by the children
in the pre-school age. In the theoretic part there are included basic information about the
ontogeny of a child in the pre-school age and contemporary conception of pre-school aducation.
There are explained the expressions school adulthood, school preparedness, postponement of
obligatory shool attandance, partial functions and shortages of these functions here as well.
There are also described the possibilities how to diagnose the functions that are neccessary for the
sucessfull acquirement of school skills. You can find the information about the enrolment of a
child to the basic school too. The aim for the empiric part is to find out if it is possible to
contribute to the improvement of the choosen partial functions by the aid of their regular
stimulation by the pre-school children and in this way to increase a change for the successful
acquirement of school skills. I had made my exploration through four diagnostic tests focused on
the choosen partial functions in two kindergartens in Prague.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK