Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Language and content integration models in ELT
Název práce v češtině: Modely začlenění odborné přípravy do výuky anglického jazyka
Název v anglickém jazyce: Language and content integration models in ELT
Klíčová slova: Výuka anglického jazyka, integrace jazyka a obsahu, CLIL, ESP, odborná angličtina, EAP, akademická angličtina, EMI, angličtina jako vyučovací jazyk, vyučování založené na obsahu, kvalitativní výzkum, mnohonásobná případová studie
Klíčová slova anglicky: English Language Teaching, ELT, Content and Language Integrated Learning, CLIL, English for Specific Purposes, ESP, English for Academic Purposes, EAP, English-medium Instruction, EMI, Content-based Instruction, CBI, qualitative research, multiple case study
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.02.2013
Datum zadání: 08.02.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.02.2013
Datum a čas obhajoby: 10.09.2014 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:12.08.2014
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2014
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Aleš Klégr
 
 
 
Zásady pro vypracování
Během dvacátého století vzniklo nepřeberné množství metod výuky cizích jazyků. Mezi nimi jsou i metody zaměřené na propojení výuky cizího jazyka s odbornou přípravou, které kladou důraz na reálné, praktické využití jazyka v zaměstnání či při studiu a jsou často vnímány jako prostředek sociálně-ekonomické integrace.
Tato diplomová práce se zaměří na různé modely propojení odborné výuky a výuky angličtiny, které popíše a zanalyzuje. Jedná se zejména o ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes), CLIL (Content and Language Integrated Learning) a EMI (English as a Medium of Instruction). V České republice bylo vydáno velké množství publikací zabývajících se metodou CLIL, ale většinou se omezují na popis teorie a praxe výuky na základních školách a obvykle chybí kritické zhodnocení. Tato práce si klade za cíl popsat problematiku výuky odborné angličtiny v širším kontextu, popsat teoretická východiska jednotlivých přístupů, zaměřit se na jejich klady a zápory, porovnat je a poskytnout náhled na stávající situaci v České republice. Praktická část bude mít podobu kvalitativního výzkumu, jehož cílem je jednotlivé modely výuky specializované angličtiny analyzovat a kriticky zhodnotit na základě návštěv ve školách, kde se dané modely využívají.
Seznam odborné literatury
Basturkmen, H. (2006) Ideas and Options in English for Specific Purposes, Lawrence Erlbaum Associates

Basturkmen, H. (2010) Developing Courses for ESP, Palgrave Macmillan

Coyle, D., P. Hood and D. Marsh (2010) Content and Language Integrated Learning, Cambridge University Press

Dalton-Puffer, C. (2008) Discourse in Content and Language Integrated Learning, John Benjamin Publishing Company

Dalton-Puffer, C., T. Nikula and U. Smit (eds) (2010) Language Use and Language Learning in CLIL Classrooms, John Benjamins Publishing Company

Deller, S., and Price, C. (2007) Teaching Other Subjects Through English (CLIL), Oxford University Press

Dudley-Evans, T. and M. St John (2011) Developments in English for Specific Purposes. Cambridge: CUP

Heine, L. (2010) Problem Solving in a Foreign Language, De Gruyter Mouton

Hutchinson, T. and A. Waters (2005) English for Specific Purposes. Cambridge: CUP

Mehisto, P, Frigols, M-J and D. Marsh (2008) Uncovering CLIL, Macmillan

Paltridge, B. and S. Starfield (eds.) (2013) Handbook of English for Specific Purposes, Wiley-Blackwell

Vienna English Working Papers 15 (3) (2006) Special Issue: Current Research on CLIL

Vienna English Working Papers 16 (3) 2007 Special Issue: Current Research on CLIL 2

de Zarobe, Y. R. and R.M.J. Catalán (eds.) (2009) CLIL Evidence from Research, Multilingual Matters
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK