Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Název práce v češtině: | Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Importance of Teacher Assistant in the Inclusive Education of Romani Pupils |
Klíčová slova: | Rodina, škola, asistent, učitel, spolupráce asistenta a učitele, spolupráce rodičů a školy, inkluze |
Klíčová slova anglicky: | Family, school, teacher assistant, cooperation of assistants and teachers, cooperation of school and parents, inclusion |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.02.2013 |
Datum zadání: | 05.02.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zpracování rešerše na zadané téma, studium a analýza odborné literatury a dalších pramenů, realizace výzkumného šetření,analýza dat a vyhodnocení výzkumného šetření, závěry |
Seznam odborné literatury |
BALABÁNOVÁ. H, BAŽANTOVÁ. H. Studium pro asistenty pedagoga. Praha: Národní
institut pro další vzdělávání, 2008 DROTÁROVÁ, H. Asistent pedagoga-stav ČR 2006. Praha: Institut pedag.-psych.poradenství ČR 2006 HÁJKOVÁ, V. STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha :Grada 2010 CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada 2007 KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ,R. Speciální pedagog v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha UK PedF. 2010 SLOWÍK, J. Speciální pedagog. Praha : Grada 2007 ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum 2011 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku působení asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání.
Cíl práce: Analýza opodstatnění pozice asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků Teoretická část: Cíl: Mapování a analýza současné legislativy, analýza odborné literatury k řešení dané problematiky Teoretická části se práce zabývá problematikou práce asistenta pedagoga romského žáka v rovině legislativní (se zřetelem ke skutečnosti, současná legislativa tento problém reflektuje nedostatečně). Hlavní část práce bude věnována reflexi této problematiky v současné pedagogické praxi. Empirická část: Cíl: Mapování požadavků a očekávání pedagogů, rodičů, žáků na asistenta pedago- ga a jejich vzájemná spolupráce Výzkum bude prováděn prostřednictvím rozhovorů se žáky, rodiči a dotazníkovým šetřením s učiteli. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
My Diploma Thesis concentrates on the role of a teacher assistant in inclusive education.
Theoretical Part: Objective: Survey and analysis of the current legislation, and analysis of professional literature available and helpful to solve the given issues. The theoretical part deals with the given issues on the legislative level (with regard to reality - the current legislation shows insufficient interest in these issues). The main part pays attention to implementation of the issues in practice. Empirical Part: Objective: Survey of demands and expectations of teachers and other pedagogical workers, parents and pupils regarding the teacher´s assistant and their mutual cooperation. Objective: Survey of demands and expectations of teachers and other pedagogical workers, parents and pupils regarding the teacher´s assistant and their mutual cooperation. The research will be carried out through interviews with pupils and parents, and by means of questionnaires completed by teachers. |