Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj učitelů a role managementu v ZUŠ (v souvislosti s kurikulární reformou)
Název práce v češtině: Rozvoj učitelů a role managementu v ZUŠ (v souvislosti s kurikulární reformou)
Název v anglickém jazyce: Growth of teachers and the participation of management in art schools (related to the curricular reform)
Klíčová slova: učitelská profese, kompetenční model, základní umělecké školství, kurikulární reforma, školní vzdělávací program, strategie výchovně vzdělávacích cílů, další vzdělávání pedagogických pracovníků, role a přístupy managementu školy
Klíčová slova anglicky: teaching profession, competency model, basic art education, curriculum reform, school educational program, the strategy of educational objectives, training of teachers, role and attitudes of directors
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 23.01.2013
Datum zadání: 23.01.2013
Datum a čas obhajoby: 23.05.2014 09:00
Místo konání obhajoby: katedra CŠM, M006
Datum odevzdání elektronické podoby:24.03.2014
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2014
Oponenti: RNDr. Jindřich Kitzberger
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem DP je rozkrýt dynamiku přeměny základního uměleckého vzdělávání ve směru k dosažení nově formulovaných vzdělávacích cílů zdůrazňujících prvořadě osvojování klíčových kompetencí a celoživotní učení. Na základě studia literatury a vlastního výzkumného šetření diplomantka doloží klíčovou roli pedagogů v tomto procesu (profesní způsobilosti a připravenost na nové pracovní úkoly /tvorba kurikula/, nutnost odborné přípravy k dosažení potřebné kompetenční výbavy apod.). Současně budou šetřeny nové přístupy ředitelů k řízení efektivity a kvality vzdělávání v ZUŠ podle nového kurikulárního projektu, a to především v oblasti vedení lidí. Výzkumnými metodami budou rozhovor (N≥5) a textová analýza dokumentů (školních vzdělávacích programů; N≥20).
Předběžná náplň práce
Teoretická část diplomové práce se zabývá učitelskou profesí v základních uměleckých školách v 21. století v souvislosti s kurikulární reformou. Řeší nejen připravenost učitelů na změny, které kurikulární dokumenty přinášejí, ale současně také řeší pozici managementu (role řídících pracovníků) v tomto procesu. Konkretizuje rozvoj učitelské profese z pohledu managementu v základních uměleckých školách. Výzkumná část diplomové práce analyzuje vybrané dokumenty školních vzdělávacích programů, definuje obsah rozvoje učitelů prostřednictvím oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a objevuje přístupy řídících pracovníků v tomto procesu. Diplomovou práci završí doporučení rozvoje učitelů pro management základních uměleckých škol.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part of the thesis deals with the teaching profession in primary schools of art in the 21st century in the context of curricular reform. It addresses not only the readiness of teachers to changes that the curriculum documents bring, but at the same time solves position management (role of directors) in this process. Concretizes the development of the teaching profession from the perspective of management in art schools. The research part of the thesis analyzes the selected documents school curricula, defines the content development for teachers through the training of teachers and emerging approaches of directors in this process. Dissertation will complete the topic by the recommendations of advanced training teachers for the management of teachers in art schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK