Cílem práce je zjistit, zda změna školského zákona v jeho novele č. 472/2011 Sb., v § 166, ovlivnila práci ředitelů škol, zjistit jakým způsobem a v jakých oblastech se projevil vliv této novely. Základní výzkumnou otázkou je, zda se změnil přístup ředitelů škol ke své řídící práci a jakým způsobem, v jakých oblastech? Práce se bude zabývat postoji a názory ředitelů na změnu zákona, zda novela školského zákona je z jejich pohledu optimálním řešením. Půjde o kvantitativní výzkum, použitou metodou bude dotazníkové šetření. Respondenty dotazníku budou ředitelé mateřských a základních škol z České republiky (základní soubor). Náhodným výběrem bude vybrán vzorek přibližně 40-50 osob. Dále bude použita metoda rozhovoru, kde respondenty bude menší skupina ředitelů (cca 5 osob) z Prahy 5.