Osobnostní typ ředitele školy z pohledu pedagogických pracovníků
Název práce v češtině:
Osobnostní typ ředitele školy z pohledu pedagogických pracovníků
Název v anglickém jazyce:
Personality type director from the perspective of teachers
Klíčová slova:
Osobnost
Teorie osobnosti
Typologie osobnosti
Osobnostní typy
Osobnostní typ analytický
Osobnostní typ poháněčský
Osobnostní typ laskavý
Osobnostní typ expresivní
Osobnostní analýza
Ředitel školy
Pedagog
Klíčová slova anglicky:
personality
theories of Personality
personality Typology
personality types
Personality type analysis
Personality type poháněčský
Kind personality type
Expressive personality type
personality analysis
headmaster
pedagogue
Akademický rok vypsání:
2012/2013
Typ práce:
bakalářská práce
Jazyk práce:
čeština
Ústav:
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Cílem závěrečné bakalářské práce je zjištění osobnostních typů ředitelů škol a následněto, zda jednotlivé typy vyhovují požadavkům pedagogických pracovníků. V teoretické části studentka shromáždí dostupné informace z odborné literatury. Cíl práce bude následně realizován kvantitativním výzkumem. Práce bude vypracována v souladu se schváleným ideovým a prováděcím projektem podle metodického materiálu vydaného CŠM PedF UK v Praze a bude splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce.
Předběžná náplň práce
Závěrečná práce se zabývá osobnostními typy pedagogických pracovníků. Předmětem výzkumu je zjistit, zda odpovídá osobnostní typ současného ředitele školy požadavkům pedagogických pracovníků. Vychází z šetření ve dvaceti mateřských školách, kde je dotazováno dvacet ředitelů a osmdesát pedagogů. Jedná se o výzkum kvantitativní, dotazníkové šetření – osobnostní analýzou. Přináší zjištění , jaké osobnostní typy ve dvaceti zkoumaných mateřských školách jsou, celkem zjištěno u stovky osob. Dále se dozvíme, jaký osobnostní typ si na místě ředitele školy představují pedagogičtí pracovníci a tím zjistíme, zda současný ředitel odpovídá, či nikoli požadavkům pedagogů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Final thesis deals with the personality types of teachers. The object of the research is to determine whether personality type corresponds to the current needs of the school teaching staff. Based on a survey of twenty nursery schools where directors interviewed twenty and eighty teachers. This is a quantitative research, questionnaire - personality analysis. Brings to determine what personality types in the twenty surveyed kindergartens are, by and found in hundreds of people. Furthermore, we know what personality type you spot a school head teachers and are thus find out whether the current director is responsible or not the requirements of teachers.