Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Realizace dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Realizace dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Realization of Traffic Education in Primary School
Klíčová slova: dopravní výchova, metoda, rámcový vzdělávací program, model, 1 stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky: traffic education , method , educational program , model, primary school
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Klára Smolíková
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.01.2013
Datum zadání: 15.01.2013
Datum a čas obhajoby: 04.09.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl:
Stručně zmapovat oblast DV u nás i v zahraničí. Tvorba funkčního modelu výuky DV na 1. stupni ZŠ dle RVP.
Seznam odborné literatury
STOJAN, Mojmír. Dopravní výchova pro učitele 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, ISBN 978-80-210-4251-3
LÍMOVÁ, Lucie. Teorie dopravní výchovy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-1157-0
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (se změnami k 1. 9. 2010). vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007,
SMOLÍKOVÁ, Klára, Jan SMOLÍK a Andrea KOBLASOVÁ. Šimonovy pracovní listy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, [64] s. ISBN 80-7367-112-3
ALEXOVIČIVÁ, T. Dopravná výchova v praxi. Vyd. MPC, 2011, ISBN: 978-80-8052-369-5
Předběžná náplň práce
Teoretická část
1. Pojem „dopravní výchova“
2. Dopravní výchova
a. Kompetence DV
b. Cíle DV v kontextu doby
c. DV v zahraničí
3. Obsah učiva dopravní výchovy na prvním stupni ZŠ
4. Metody a pomůcky pro výuky DV
a. učebnice
b. dopravní hřiště
c. pracovní listy
d. interaktivní učebnice, interaktivní tabule, internetové portály
Praktická část
Tvorba funkčního modelu výuky DV pro učitele 1. stupně ZŠ, který bude ověřen v praxi a následně reflektován a popřípadě budou navrženy úpravy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK