Realizace dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Realizace dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Realization of Traffic Education in Primary School |
Klíčová slova: | dopravní výchova, metoda, rámcový vzdělávací program, model, 1 stupeň ZŠ |
Klíčová slova anglicky: | traffic education , method , educational program , model, primary school |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Klára Smolíková |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.01.2013 |
Datum zadání: | 15.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cíl:
Stručně zmapovat oblast DV u nás i v zahraničí. Tvorba funkčního modelu výuky DV na 1. stupni ZŠ dle RVP. |
Seznam odborné literatury |
STOJAN, Mojmír. Dopravní výchova pro učitele 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, ISBN 978-80-210-4251-3
LÍMOVÁ, Lucie. Teorie dopravní výchovy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-1157-0 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (se změnami k 1. 9. 2010). vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007, SMOLÍKOVÁ, Klára, Jan SMOLÍK a Andrea KOBLASOVÁ. Šimonovy pracovní listy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, [64] s. ISBN 80-7367-112-3 ALEXOVIČIVÁ, T. Dopravná výchova v praxi. Vyd. MPC, 2011, ISBN: 978-80-8052-369-5 |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část
1. Pojem „dopravní výchova“ 2. Dopravní výchova a. Kompetence DV b. Cíle DV v kontextu doby c. DV v zahraničí 3. Obsah učiva dopravní výchovy na prvním stupni ZŠ 4. Metody a pomůcky pro výuky DV a. učebnice b. dopravní hřiště c. pracovní listy d. interaktivní učebnice, interaktivní tabule, internetové portály Praktická část Tvorba funkčního modelu výuky DV pro učitele 1. stupně ZŠ, který bude ověřen v praxi a následně reflektován a popřípadě budou navrženy úpravy. |