Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Název práce v češtině: | Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Competances beginning teachers at primary school to individualize teaching |
Klíčová slova: | začínající učitel, kompetence učitele, přípravné vzdělávání učitelů primárních škol, individualizace, profesní kvality |
Klíčová slova anglicky: | teacher beginner, teacher´s competences, primary school teacher traning, individualization,professional quality |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.01.2013 |
Datum zadání: | 09.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2015 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.03.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jan Voda, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-empirický proces. V teoretické části bude zdůvodněn aktuální požadavek na připravenost učitelů primárních škol pracovat s diferenciovanou skupinou žáků. tj. na kompetence učitelů indivividualizovat výuku. Budou popsány znalosti, dovednosti a postoje, ketré jsou pro tuto problematiku klíčové. Dále budou za základě studia odborné literatury popsány tendence v současném přípravném vzdělávání učitelů a charakteristické problémy začínajících učitelů jako specifické skupiny. V empirické části metodou anylýzy dokumentů, písemného dotazování, rozhovorů řešeny následující otázky: Jak jsou v současné době připravováni studenti oboru učitelství pro 1.st. na problematiku individualizace výuky? Jak svou připravenost v této oblasti subjektivně hodnotí sami studenti na konci studia a v průběhu prvnívh několika let praxe? Jaké jsou jejich postoje, dovednosti a potřeby? |
Seznam odborné literatury |
Kvalita učitele a profesní standard.V. Spilková, A. Tomková, PedF UK Praha, 2010
Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v česku a na Slovensku.V. Spilková, A. Tomková, PedF UK Praha, 2010 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Učitel příprava na profesi, R. Dytrtová, M. Krhutová, GRADA 2009 Diverzita a diferenciace v základním vzdělání, H. Kasíková, J. Straková, Karolinum 2011 Výukové metody v pedagogice, L. Zormanová, GRADA 2012 Differentiated instructional strategies : one size doesn’t fit all / Gayle H. Gregory, Carolyn Ch,2007 The diferentiated classtoom : responding to the Leeds of all learners, Carol Ann Tomlinson, 2005 |