Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Název práce v češtině: Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Název v anglickém jazyce: Competances beginning teachers at primary school to individualize teaching
Klíčová slova: začínající učitel, kompetence učitele, přípravné vzdělávání učitelů primárních škol, individualizace, profesní kvality
Klíčová slova anglicky: teacher beginner, teacher´s competences, primary school teacher traning, individualization,professional quality
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 09.01.2013
Datum zadání: 09.01.2013
Datum a čas obhajoby: 21.05.2015 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:13.03.2015
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít teoreticko-empirický proces. V teoretické části bude zdůvodněn aktuální požadavek na připravenost učitelů primárních škol pracovat s diferenciovanou skupinou žáků. tj. na kompetence učitelů indivividualizovat výuku. Budou popsány znalosti, dovednosti a postoje, ketré jsou pro tuto problematiku klíčové. Dále budou za základě studia odborné literatury popsány tendence v současném přípravném vzdělávání učitelů a charakteristické problémy začínajících učitelů jako specifické skupiny. V empirické části metodou anylýzy dokumentů, písemného dotazování, rozhovorů řešeny následující otázky: Jak jsou v současné době připravováni studenti oboru učitelství pro 1.st. na problematiku individualizace výuky? Jak svou připravenost v této oblasti subjektivně hodnotí sami studenti na konci studia a v průběhu prvnívh několika let praxe? Jaké jsou jejich postoje, dovednosti a potřeby?
Seznam odborné literatury
Kvalita učitele a profesní standard.V. Spilková, A. Tomková, PedF UK Praha, 2010
Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v česku a na Slovensku.V. Spilková, A. Tomková, PedF UK Praha, 2010
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Učitel příprava na profesi, R. Dytrtová, M. Krhutová, GRADA 2009
Diverzita a diferenciace v základním vzdělání, H. Kasíková, J. Straková, Karolinum 2011
Výukové metody v pedagogice, L. Zormanová, GRADA 2012
Differentiated instructional strategies : one size doesn’t fit all / Gayle H. Gregory, Carolyn Ch,2007
The diferentiated classtoom : responding to the Leeds of all learners, Carol Ann Tomlinson, 2005
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK