Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Formativní hodnocení žáka na 1.stupni primární školy
Název práce v češtině: Formativní hodnocení žáka na 1.stupni primární školy
Název v anglickém jazyce: Formative assesment of a pupil at primary school
Klíčová slova: hodnocení, formativní hodnocení, ohrožené dítě, socializace, specifické poruchy vzdělávání, sebehodnocení
Klíčová slova anglicky: assessment , formative assessment , risk of child socialization , specific learning disorder , self-esteem
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.01.2013
Datum zadání: 07.01.2013
Datum a čas obhajoby: 04.09.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.

Řešený problém: Jak může školní formativní hodnocení vytvářet podmínky pro podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáků obecně a zvláště u ohrožené skupiny dětí ve školách při dětských domovech.
Seznam odborné literatury
AMONAŠVILI, Š.A. Výchovná a vzdělávací funkce hodnocení ve vyučování žáků.
CANGELOSI, J. Strategie řízení třídy.
KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků.
KOLÁŘ, Z.; NAVRÁTIL, S.; ŠIKULOVÁ, R. Školní hodnocení a jeho současné problémy.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie.
STARÁ, J: et al. Slovní hodnocení na 1.stupni ZŠ.
STARÝ, K. Formativní hodnocení ve školní výuce.
SCHIMUNEK, F. Slovní hodnocení žáků. SLAVÍK, K. Hodnocení v současné škole.
VALIŠOVÁ, A,; KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele.
LOONEY, J.W. Integrování formativního a sumativního hodnocení.
KOŠŤÁLOVÁ,H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na školní hodnocení.
Předběžná náplň práce
Teoretická část pojednává o formativním školním hodnocení, jeho funkcích a specifikách při socializaci a osobnostním rozvoji žáků. Druhou oblastí, na kterou se teoretická část zaměřuje, jsou možnosti a meze školní výuky dětí mladšího školního věku při ústavních zařízeních.
Praktická část předkládá návrh koncepce formativního školního hodnocení, které má vliv na sociální rozvoj dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou. Tato koncepce vychází z analýzy podmínek a požadavků školního hodnocení stanovených v celostátních kurikulárních dokumentech a ve školních vzdělávacích programech škol a případové studie školy při dětském domově se školou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical section discusses the formative school ratings, its features and specifics of the socialization and personality development of the students. The second area, which is the theoretical part, the possibilities and limits of the school are teaching younger school-age children in institutional care.The practical part of a proposal for a concept of the formative evaluation of the school, which has an impact on the social development of children with ordered institutional and protective upbringing. This concept is based on an analysis of the conditions and requirements laid down in the national evaluation of school curricular documents and school education programmes in schools and case studies school at the children's home with the school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK