Učitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Učitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teacher´s strategies for answering to lack of discipline of pupils during education at primary school |
Klíčová slova: | primární škola, nekázeň žáků, vyučovací styl učitele, řízení školní třídy |
Klíčová slova anglicky: | junior school, pupils´indiscipline, a teacher´s teaching style, school class management |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.01.2013 |
Datum zadání: | 07.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-praktický charakter.
Řešený problém: Jaké jsou typické projevy nekázně žáků z pohledu učitelů a žáků? Jak tyto projevy souvisejí se strategiemi řízení školní třídy? Jak strategie řízení třídy vytvářejí podmínky pro projevy nekázně a učitelovu odpověď na ně? |
Seznam odborné literatury |
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy.
HRABAL, V. Sociální psychologie pro učitele. HRABAL, V.; PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. BENDL, S. Školní kázeň - metody a strategie. BENDL, S. Neukázněný žák - Cesta institucionální pomoci. UHER, J. Problém kázně. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. FENSTREMACHER, G.D.; SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi nekázní žáků při výuce na prvním stupni základní školy a učitelskými strategiemi řešení nekázně. Jedná se o zjištění, zda závisí kázeň žáků na strategiích učitele a zda pod jejich vlivem dochází také k minimalizaci nekázně žáků při výuce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The objective of the diploma thesis is to ascertain the causalities between the junior school pupils´lack of discipline and teachers´strategies for finding out solutions to indiscipline. In the focus of attention, it is to find out if pupils´discipline depends on a teacher´s strategies, and if minimisation of pupils´indiscipline during lessons occurs as a result of them. |