Motivace k učení žáků 5.ročníků ZŠ
Název práce v češtině: | Motivace k učení žáků 5.ročníků ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation for learning of pupils at the end of primary school |
Klíčová slova: | motivace, potřeby, frustrace, podněty, věkové zvláštnosti |
Klíčová slova anglicky: | motivation, needs, frustration, incentives, age specifics |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.01.2013 |
Datum zadání: | 03.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.03.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Cílem je analyzovat problém jak přirozeně motivovat žáky v 5.ročníku 1.stupně ZŠ k učebním činnostem. Předmětem analýzy budou zejména učební činnosti aplikační (procvičovací) a tvořivé včetně vlivu učitelovy zpětné vazby na učební výkony. |
Seznam odborné literatury |
Hrabal, V.; Man, F.; Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole.
Hrabal, V.; Pavelková, I. Jaký jsem učitel. Pavelková, I. Motivace žáků k učení. Atkinson, J.W; Raynor, J.O. Motivation and Achievement. Bláha, K.; Šebek, M. Já tvůj žák, ty můj učitel. Miková, Š,; Stang, J. Typologie osobnosti žáka. Maslow, A.H. Theory of human motivation Fenstermacher, G.D.; Soltis, J.F. Vyučovací styly učitelů. Hadj-Moussová Z.; Štech, S. Dítě-Škola-Učitel. Hříbková, L. Nadání a nadaní. Helus, Z. Uplatňování personalizačního zřetele v pojetí výuky. In Miňhová, J. (ed) Psychologie ve vzdělávání učitelů a v jejich profesní činnosti. Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Vágnerová, M. Vývojová psychologie. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část vyžaduje zpracovat pedagogicko-psychologické základy motivace žáka k učení, zohlednit typologii učebních stylů a pojednat strategie výuky včetně metod z hlediska úvodní a průběžné motivační podpory.
Praktická část předpokládá akční učitelský výzkum doplněný výzkumnými sondami na vybraném vzorku učitelů a žáků. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In the theoretical part it is needed to elaborate the solutations of the motivation for learning of pupils in the pedagogical and psychological point of view and also to interpret learning styles of pupils with opening and continous motivation support.
In the practical part it is supposed do do an action research complemented by a research focused on a sample of teachers and pupils. |