Kontrolní systémy ve školských zařízeních (zaměřené na DDM)
Název práce v češtině: | Kontrolní systémy ve školských zařízeních (zaměřené na DDM) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Control systems in schools (aimed at children and young people) |
Klíčová slova: | Kontrola, vnitřní a vnější kontrola, kontrolní systém, předmět kontroly, funkce kontroly, subjekt kontroly, metody a způsoby kontroly, Dům dětí a mládeže (zkratka DDM) |
Klíčová slova anglicky: | Checking, inner and outer checking, checking system, the object of the check, the function of the check, the subject of the check, methods and ways of the check, leisure time centre (DDM) |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petr Svoboda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.12.2012 |
Datum zadání: | 20.12.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2013 09:00 |
Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, Praha |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Závěrečná bakalářská práce Kontrolní systémy ve školských zařízeních (zaměřené na DDM) bude zaměřena na vytvoření přehledu jednotlivých vnitřních kontrolních systémů. Bude vypracován návrh metodického návodu pro zavedení těchto systémů.
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2011. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Seznam odborné literatury |
Peter Gavora, Úvod do pedagogického výzkumu
František Bělohlávek, Management BAY, R. H., Účinné vedení týmů EGER, L, Efektivní školský management Leo Vodáček, Olga Vodáčková, Moderní management v teorii a praxi, Teorie a praxe 80. a 90. let Veber, J., aj. Management, základy, prosperita, globalizace. Plamínek, J., Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu Cipro M., Delegování jako způsob manažerského myšlení Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/vf_vnitrni_kontrola_26307.html Dvořáček, J : Interní audit a kontrola, C.H. Beck, Praha 2000P.č Vnitřní kontrolní systém A N Hodnocení stavu/ Hodnotící kritéria Rejstřík škol a školských zařízení. Dostupné z WWW: <http://rejskol.msmt.cz> nebo Krajský úřad Ústeckého kraje. Dostupné z WWW. <http://kr-ustecky.cz> nebo Krajský úřad Libereckého kraje Dostupné z WWW. <http://kraj-lbc.cz/>NUOV. Dostupné z WWW. <http://nuov.cz> |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá vnitřními kontrolními systémy ve školských zařízeních konkrétně zaměřena na domy dětí a mládeže. Cílem bylo zmapovat a analyzovat používané kontrolní systémy, kontrolované oblasti, četnost kontrol, kdo provádí kontrolu, způsob jednotlivých kontrol, zda se provádí o kontrole záznam a je-li s výsledky kontrol dále pracováno.
Teoretická část vychází z odborné literatury a z dostupných pramenů. Výzkumná část vychází ze zadaného dotazníkového šetření a jeho následné analýzy. Výsledkem je zmapování vnitřního kontrolního systému ve školských zařízeních a sestavení návrhu vnitřního kontrolního sytému jednotlivých oblastí. Bakalářská práce přináší shrnutí poznatků z oblasti kontroly. Upozorňuje na důležitost vnitřní i vnější kontroly. Zároveň poukazuje na to, že vnější kontrola se stává důležitou složkou kontrolní činnosti organizace. Bohužel mnohé kontroly jsou spíše sankční než metodické. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The Bachelor thesis deals with the inner checking systems within educational institutions, particularly the leisure time centres. The goal was to map and analyze the use of checking systems, checked areas, check frequency, the people who provide checks, the way checks are carried out, whether a report is taken about the check and if the results are, used for further work.
Theoretical part is based on specialised literature and other available resources. The research part is based on set questionnaire research and its follow up analysis. The goal is to map the inner checking system in an educational institution and designing the inner checking system of the individual parts. The Bachelor thesis brings summary from the area of checking. It draws the attention to the importance of inner and outer checking. At the same time it points out that the outer checking is becoming an important part of the checking activity of an organisation. Regrettably many checks are more vindicatory than methodical. |