Didactic Perspective on Intersonorant Voicing
Název práce v češtině: | Didaktický pohled na mezisonorantní znělost |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactic Perspective on Intersonorant Voicing |
Klíčová slova: | mezisonorantní znělost, česká angličtina, integrace, fonemické uvědomění |
Klíčová slova anglicky: | inter-sonorant voicing, Czech English, integration, phonemic awareness |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.12.2012 |
Datum zadání: | 28.04.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Marie Bojarová |
Zásady pro vypracování |
- popis cílového jevu v návaznosti na existující výzkumné studie
- sběr materiálu - roztřídění dat podle předem stanovených kritérií - tvorba a pilotáž výukových materiálů |
Seznam odborné literatury |
Crystal, David. How Language Works. London: Penguin Books, 2007.
Palková, Zdena. Fonetika a fonologie češtiny s obecným úvodem do problematiky oboru. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 1994. Roach, Peter J. English Phonetics and Phonology. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Skarnitzl, Radek and Poesová, Kristýna. Typology of Voicing Changes in Czech English. Plurality and Diversity in English Studies. 2008 Third Prague Conference on Linguistics and Literary Studies. Wells, J. C. Longmann Pronunciation Dictionary. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce má za cíl komplexně analyzovat jev nazývající se mezisonorantní znělost, který se často vyskytuje v mluvě českých studentů angličtiny. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis a vysvětlení tohoto problému v kontextu negativního transferu z mateřského jazyka studentů. Praktická část obsahuje kompletní seznam slov, kde se mezisonorantní znělost může vyskytovat a popisuje metodu výběru těchto slov. Nakonec jsou výsledky aplikovány na vytvoření učebních materiálů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis aims at a comprehensive analysis of the phenomenon called inter-sonorant voicing which frequently occurs in the speech of Czech learners of English. The theoretical part focuses on a general description and explanation of this problem in the context of the negative interference from learners’ mother tongue. The practical part contains a complete list of words prone to inter-sonorant voicing and describes the method of selection of these words. Finally, the results of this analysis were applied in creating teaching materials. |