Komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy
Název práce v češtině: | Komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication and Cooperation with Difficult Parents and Parents with Difficulties |
Klíčová slova: | Komunikace, spolupráce, učitel, rodiče, škola, problémoví rodiče, rodiče s problémy, problémy |
Klíčová slova anglicky: | Communication, cooperation, teacher, parents, school, difficult parents, parents with difficulties, problems |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.12.2012 |
Datum zadání: | 15.12.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.03.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V diplomové práci bude shromážděna argumentace ohledně důležitosti efektivní komunikace rodiny a školy. Rozebrány budou možnosti a výzvy efektivní komunikace učitele s rodiči, speciálně se práce zaměří na komunikaci a spolupráci s problémovými rodiči či rodiči s problémem. V empirické části diplomantka provede dotazníkové šetření mezi učiteli a hloubkové rozhovory s některými z nich. Cílem bude zjistit, jaké jsou obvyklé způsoby komunikace s rodiči obecně a způsoby komunikace s problémovými rodiči či rodiči s problémy. Hloubkové rozhovory umožní zpracovat případovou/případové studii/studie řešení problému, na kterém se podílejí učitelé i rodiče, a popsat ovlivnění dítěte a školní třídy tímto problémem a jeho řešením.
|
Seznam odborné literatury |
Cangelosi, J. S.: Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha, Portál 2006.
Coleman, P.: Parent, Student and Teacher Collaboration. The Power of Three. Great Britain: Dorwyn Ltd., 1998. ISBN 1-85396-407-7. Feiler A.: Engaging 'hard to reach' parents : teacher-parent collaboration to promote children´s learning. Chichester, Wiley-Blackwell 2010. Mandel, S.: The Parent-Teacher Partnership: How to work Together for Student Achievement. Chicago, Zephyr Press 2007. Mareš J., Křivohlavý J.: Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha, SPN 1990. Mareš J.: Komunikace ve škole. Brno, Masarykova univerzita v Brně, 1995. Nelešovská A.: Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha, Grada 2005. Olender R. A., Elias J., Mastroleo R. O.: The School-Home Connection: Forging Positive Relationships with Parents. California, Corwin 2010. Payne R. K.: Working with Parents Building Relationships for Student Success.USA, aha! Process, Inc. 2006. Rabušicová, M., Pol, M.: Vztahy rodiny a školy dnes: hledání cest k partnerství. Pedagogika, roč. 46, č. 1, 1996. Redding, S.: Parents and learnering. [online]Geneva: IAE, 2000. Dostupné z: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/archive/publications/EducationalPracticesSeriesPdf/prac02e.pdf Rudney G. L.: Every Teacher´s Guide to Working With Parents. California, Corwin Press 2005. Tingley S. C.: How to Handle Difficult Parents: Proven Solutions for Teachers. 2nd edition. Texas, Prufrock Press Inc. 2012. Whitaker T., Fiore D. J.: Dealing with Difficult Parents: And with Parents in Difficult Situations. Larchmont, Eye On Education 2001. Whitaker T.: What Great Teacher Do Differently: Seventeen Things That Matter Most. Larchmont, Eye On Education 2012. |
Předběžná náplň práce |
V diplomové práci bude shromážděna argumentace ohledně důležitosti efektivní komunikace rodiny a školy. Rozebrány budou možnosti a výzvy efektivní komunikace učitele s rodiči, speciálně se práce zaměří na komunikaci a spolupráci s problémovými rodiči či rodiči s problémem. V empirické části diplomantka provede dotazníkové šetření mezi učiteli a hloubkové rozhovory s některými z nich. Cílem bude zjistit, jaké jsou obvyklé způsoby komunikace s rodiči obecně a způsoby komunikace s problémovými rodiči či rodiči s problémy. Hloubkové rozhovory umožní zpracovat případovou/případové studii/studie řešení problému, na kterém se podílejí učitelé i rodiče, a popsat ovlivnění dítěte a školní třídy tímto problémem a jeho řešením. |