Uptalk and its Implementation in Teaching English
Název práce v češtině: | Stoupavá intonace v oznamovacích větách a její implementace do výuky anglického jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Uptalk and its Implementation in Teaching English |
Klíčová slova: | stoupavá intonace v oznamovacích větách, intonace, výuka výslovnosti, plán hodiny |
Klíčová slova anglicky: | uptalk, intonation, teaching pronunciation, lesson plan |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 13.12.2012 |
Datum zadání: | 25.06.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Klára Lancová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
- studium odborné literatury
- vypracování plánu hodiny a jeho aplikace ve výuce - dotazníkové šetření mezi žáky a učiteli - analýza a vyhodnocení výsledků |
Seznam odborné literatury |
Bradford, Barbara. Upspeak in British English. English Today 51. July 1997: 29-36.
Cruttenden, Alan. Intonation. Cambridge: CUP, 1986. Roach, Peter. English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP, 2009. Wells, J. C. English Intonation. Cambridge: CUP, 1997. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem stoupavé intonace v anglických oznamovacích větách, tzv. uptalkem. Teoretická část poskytne stručnou charakterizaci tohoto intonačního rysu. Hlavním cílem praktické části je vytvoření plánu hodiny pro implementaci daného jevu do výuky angličtiny, jeho aplikace ve vyučování a vyhodnocení výsledků následného dotazníkového šetření mezi žáky a učiteli. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This diploma thesis deals with the current phenomenon of uptalk. The theoretical part of the thesis provides a brief overview of the pattern. The practical part aims at producing a lesson plan focusing on implementing uptalk in teaching English, its application in class and analysing results of a questionnaire survey conducted among students and teachers. |