Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka
Název práce v češtině: | Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of Drama in Education methods for teaching English |
Klíčová slova: | Angličtina, dramatická výchova, metody, psychologie učení, první stupeň ZŠ,výuka. |
Klíčová slova anglicky: | English, Drama in Education,methods, Psychology in Education, elementary school, teaching. |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radmila Svobodová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.12.2012 |
Datum zadání: | 07.12.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | MgA. Alžběta Ferklová |
Zásady pro vypracování |
Cíl diplomové práce:
Zjistit, jaký má vliv využití metod a technik dramatické výchovy na rozvoj komunikace a slovní zásoby žáků při výuce anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. Postup při realizaci: 1) Studium odborné literatury. 2) Formulace výzkumných otázek. 3) Výběr tříd stejného stupně a stejné dotace výukových hodin. 4) Příprava výuky pro třídu, která bude vyučována metodami dramatické výchovy. 5) Příprava výuky pro třídu, která bude vyučována klasickým způsobem. 6) Realizace připraveného v praxi. 7) Příprava výstupního měření komunikačních dovedností a slovní zásoby žáků zvolených tříd v anglickém jazyce. 8) Realizace výstupního měření. 9) Vyhodnocení měření včetně výzkumných otázek. |
Seznam odborné literatury |
Bláhová, K.............................................Uvedení do systému školní dramatiky ARTAMA1996
Budínská,H...................................................................................Hry pro 6 smyslů ARTAMA Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000 Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998 Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007 Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002 Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000 |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část této diplomové práce je zaměřena na seznámení s dramatickou výchovou jako samostatného předmětu, s jejími principy a zásadami práce s ní, na její metody a techniky. Přiblížíme si zde práci učitele dramatické výchovy a jeho možnosti vzdělávání v tomto oboru. Z hlediska psychologie se práce zabývá vývojem řeči u dětí a schopnosti učení se cizímu jazyku, tak abychom dosáhli co nejdlouhodobějšího efektu při uchovávání si osvojených dovedností v paměti. Nedílnou součástí této části práce je také didaktika výuky cizích jazyků a její charakteristika. Požadované znalosti v oblasti cizího jazyka pak stanovuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který nám umožňuje stanovit si výukové cíle. V teoretické části je také metodika postupu tvoření výukových lekcí cizího jazyka s využitím dramatické výchovy a jejich reflexe.
Praktická část diplomové práce obsahuje odučené lekce z vybraných témat anglického jazyka, kdy jsem využila dramatickou výchovu jako výukového prostředku |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part of this thesis is focused on the introduction to drama as a separate object with its principles and the principles of working with drama, on its methods and techniques. We will introduce here the work of teachers of drama education and training opportunities in this field. In terms of psychology, the work deals with the development of speech in children and the ability to learn a new language, so that we get the most lasting effect in the preservation of the skills acquired in the memory. An integral part of this work is also didactic teaching of foreign languages and its characteristics. Required skills in a foreign language, then set the General Educational Programme for Basic Education, which allows us to set learning goals. The theoretical part is also a methodology to creating tutorials foreign language with the use of drama in education and its reflection.
The practical part contains taught lessons on selected topics of the English language, where I used drama as a teaching resource. |