Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sportovní kurzy v přírodě na druhém stupni základních škol v Libereckém kraji
Název práce v češtině: Sportovní kurzy v přírodě na druhém stupni základních škol v Libereckém kraji
Název v anglickém jazyce: Outdoor Sport Courses for the 2nd Grade of Basic Schools in Liberec Region
Klíčová slova: aktivity v přírodě, výchova v přírodě, tělesná výchova, sportovní kurzy v přírodě, RVP, základní školy
Klíčová slova anglicky: outdoor activities, outdoor education, physical education, outdoor sports courses, RVP, basic schools
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.12.2012
Datum zadání: 22.04.2013
Datum a čas obhajoby: 18.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: M.D. Rettigové
Datum odevzdání elektronické podoby:25.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Stanovit předmět, problém a cíle práce
2.Vyhledat a podrobit kritice dostupnou literaturu a prameny
3.Vytvořit osnovu kvalifikační práce
4.Pravidelně předkládat a konzultovat vznikající práci
5.Kompletní rukopis předložit vedoucímu práce nejpozději jeden měsíc před termínem odevzdání
Seznam odborné literatury
BLAHUTKOVÁ, M., ŘEHULKA, E., DVOŘÁKOVÁ, Š. Pohyb a duševní zdraví. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-108-1. 78 s.
ČECH, T. Volnočasové aktivity dětí mladšího školního věku na počátku 21. století. Volný čas a jeho současné problémy. Olomouc: FTK UP Olomouc, 2002. ISBN 80-85783-37-1. s. 96-102.
DARÁK, M. Možnosti a riziká vol’ného času detí a mládeže. Socialita 2000 „Mládež a volný čas“. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-760-9. s. 69-72.
HANUŠ, R. Probudit se a jít – Hnutí GO!. Gymnasion, 2004, č. 1, s. 55-61.
HANUŠ, R. Projekt GO! Zážitková pedagogika a výchova v přírodě ve školní praxi. Výchova a pobyt v přírodě na konci 20. století. Olomouc: FTK UP Olomouc, NADACE PANGEA, 1996. s. 33-36.
HANUŠ, R. Projekt Hnutí GO!. Socialita 2000 „Mládež a volný čas“. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-760-9. s. 123-128.
HANUŠ, R., JIRÁSEK, I. Výchova v přírodě. Olomouc: FTK UP Olomouc, 1996. ISBN 80-7078-381-8.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005.
HOLČÍK, J. Zdraví 21. Výklad základních pojmů. Úvod do evropské zdravotní strategie Zdraví pro všechny v 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2004.
JIRÁSEK, I. Vymezení pojmu zážitková pedagogika. Gymnasion, 2004, č. 1, s. 6-11.
KÖSSL, J., ŠTUMBAUER, J., WAIC, M. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Nakladatelství Karolinum, 2004. 159 s.
KREJČÍ, M. Škola v přírodě (tak trochu jinak). Gymnasion, 2007, č. 8, s. 42-43.
MÁSILKA, D., ZAPPE, P. Ze života gymnazistů díl 3. Vstupní adaptační kurz GO!. Gymnasion, 2007, č. 7, s. 67-70.
MŠMT ČR. Vzdělávací program Základní škola. Praha: Fortuna, 2001. ISBN 80-7168-337-X. 275 s.
MUŽÍK, V., KREJČÍ, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7. 139 s.
NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9. 197 s.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-405-2. 325 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Nakladatelství TAURIS, 2005. ISBN 80-87000-02-1. 92 s.
SLEPIČKA, P. Úvod. Školní tělesná výchova a celoživotní pohybová aktivita. Praha: FTVS UK, 1994. s. 5
SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1039-6. 115 s.
SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas adolescentů. Praha: UK FTVS, 2001. ISBN 80-86317-13-7. 127 s.
SÜSS, V., ŠRÁMEK, J. Pohled učitelů základních škol v Plzni na školní vzdělávací programy. Tělesná výchova a sport mládeže v biologickém, psychologickém, sociálním a didaktickém kontextu. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4589-7. s. 94-98.
SÝKORA, B. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Státní pedagogické nakladatelství Praha, 1986. 223 s.
ŠTEKR, V. Historie školní tělesné výchovy. Olomouc: Polygrafické středisko VUP Olomouc, 1999. ISBN 80-7067-966-2. 29 s.
ŠTUMBAUER, J. Přehled československých dějin tělesné výchovy a sportu. České Budějovice: 1990. ISBN 80-7040-046-3. 90 s.
TURČOVÁ, I. Diverzita české a anglické terminologie výchovných přístupů a směrů využívajících přírodu jako edukační prostředí. Praha: FTVS UK, 2005. Disertační práce na katedře sportů v přírodě (ved.: Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc.).
VÁCHOVÁ, K. Výzkum zařazování sportů a pobytu v přírodě do výuky tělesné výchovy na základních a středních školách v Královehradeckém kraji. Praha: FTVS UK, 2003. Diplomová práce na katedře sportů v přírodě (ved.: Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc.).
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido-edice pedagogické literatury, 1995. ISBN 80-901737-9-9.

Předběžná náplň práce

Smyslem diplomové práce je zmapování stavu sportovních kurzů v přírodě na druhém stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji. Navazuje na mou bakalářskou práci Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji. Ta byla psána právě s předpokladem, že bude později rozšířena na magisterskou diplomovou práci. A proto zde byla stěžejní zejména teoretická část. Druhá část – místní šetření – provedené v rámci dvou ZŠ, mělo svůj význam především z hlediska prověření validity a reliability použitého dotazníku a řízeného rozhovoru tak, aby mohly být efektivně využity v magisterské diplomové práci.
Magisterská diplomová práce tedy bude čerpat z informací získaných při psaní bakalářské práce. Zároveň bude obohacena o výzkum provedený na vybraných základních školách v Libereckém kraji. Výzkum se bude týkat šestnácti základních škol. Liberecký kraj má čtyři okresní města. Dle počtu obyvatel těchto měst požádám o spolupráci 3 ZŠ z České Lípy, 3 ZŠ z Jablonce nad Nisou, 2 ZŠ ze Semil a 4 ZŠ z Liberce. Aby byly výsledky objektivní, budou školy voleny náhodným výběrem. Stejným způsobem bude z každého „okresu“ navíc vybrána jedna škola z menšího města či vesnice.
Výzkum bude prováděn metodou dotazování, a to pomocí dotazníků určených žákům devátých ročníků a řízených rozhovorů s řediteli škol.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Thesis describes Outdoor Sports Courses for the 2nd Grade of Basic Schools in Liberec Region. The theoretical part discusses the close topics such as activities and education at elementary schools or summer and winter outdoor sports courses. The goal of the thesis is to obtain information about outdoor sports courses for the 2nd Grade of chosen basic schools in Liberec Region, and to recommend instructions for the optimal course education. Two methods of interrogation were applied: a controlled interview with school principals and questionnaire for students in 9th grade of elementary schools. Based on the above-mentioned interrogation methods, the diversity of sports courses in nature was investigated. In addition, the issue of the course capacity or material issues and staffing at schools were investigated. The research also concentrates on the participation of students in the courses and the reasons of their non-participation as well as students’ satisfaction with the selection of available courses. Based on the students’ responses, the ranking of the most popular courses was created. The results of the investigation were incorporated into the overall statistics which provide a comprehensive assessment of the course education in chosen basic schools in the Liberec district.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK