Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Neverbální komunikace ve škole
Název práce v češtině: Neverbální komunikace ve škole
Název v anglickém jazyce: Non-verbal communication at school
Klíčová slova: Verbální komunikace, paraverbální komunikace, neverbální komunikace, řeč těla, proxemika, haptika, posturologie, gesta, kinezika, mimika, paralingvální prostředky, extralingvální prostředky
Klíčová slova anglicky: Verbal communication, non-verbal communication, paraverbal communication, body language, proxemics, haptics, posturology, gestures, facial expression, kinesics, paralingual means, extralingual means
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jasňa Pacovská, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.10.2012
Datum zadání: 10.10.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.10.2012
Datum a čas obhajoby: 04.02.2013 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 04.02.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Irena Vaňková, CSc., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat specifické rysy neverbální komunikace ve škole. Východiském jsou dosavadní studie o neverbální komunikaci, domácí i zahraniční, a studie o typech a funkcích neverbálních prostředků v pedagogické komunikaci-šíře v komunikaci na různých typech škol.
Empirická část práce bude sledovat zhodnocení poměru verbální a neverbální komunikace nejprve v mateřské škole, následně v základní škole a na gymnáziu a závěrem na škole vysoké.- Na všech vzdělávacích stupních bude využita metoda pozorování respondentů při různých aktivitách a ve styku s pedagogem. Výsledky budou interpretovány a použity k formulování předběžných závěrů.
Závěrečná kapitola nabídne taxonomii neverbálních prostředků na různých typech škol, porovnání jejich funkcí a usouvztažnění se záměry pedagogické komunikace.
Seznam odborné literatury
Čeština doma a ve světě, 1996, č. 1.
Mareš, J.& Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210s.
Tegze, O.: Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2033. 482s.
Křivohlavý, J: Neverbální komunikace: řeč pohledů, úsměvů a gest. Praha: SPN, 1988. 147s.
Knapp, Mark L.,&Hall, Judith A.: Nonverbal Communication in Human Interaction. (th ed.) Wadsworth Thomas Learning, 2007.
Štylistika neverbálnéj komunikácie. Bratislava: Pdf UK 1997.
Hausenblas, K.: Učební styl v soustavě stylů funkčních in Naše řeč 55/1972, č. 2-3.
Gavora, P.: Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido 2005.
Ferjenčík, J.: Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je popsat specifické rysy neverbální komunikace ve škole. Východiském jsou dosavadní studie o neverbální komunikaci, domácí i zahraniční, a studie o typech a funkcích neverbálních prostředků v pedagogické komunikaci-šíře v komunikaci na různých typech škol.
Empirická část práce bude sledovat zhodnocení poměru verbální a neverbální komunikace nejprve v mateřské škole, následně v základní škole a na gymnáziu a závěrem na škole vysoké.- Na všech vzdělávacích stupních bude využita metoda pozorování respondentů při různých aktivitách a ve styku s pedagogem. Výsledky budou interpretovány a použity k formulování předběžných závěrů.
Závěrečná kapitola nabídne taxonomii neverbálních prostředků na různých typech škol, porovnání jejich funkcí a usouvztažnění se záměry pedagogické komunikace.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK