Fair play jako jádro sportovní etiky v obecném povědomí i z hlediska genderové diference
Název práce v češtině: | Fair play jako jádro sportovní etiky v obecném povědomí i z hlediska genderové diference |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Fair play as the Core of Sports Ethics in General Awareness and in Terms of the Gender Gap |
Klíčová slova: | Fair play, etika sportu, svědomí, ženský sport, ideál rytířství, pravidla, doping, sportovní historie |
Klíčová slova anglicky: | Fair play, sports ethics, conscience, women’s sports, gallantry, rules, doping, sports history |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Kinantropologie (51-400100) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.08.2012 |
Datum zadání: | 29.08.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 23.01.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Kat. KIN |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.09.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 14.12.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.01.2013 |
Oponenti: | PhDr. Libor Flemr, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
ANZENBACHER, A. (1994). Úvod do etiky. Praha: Karolinum.
BEDNÁŘ, M. (2009). Pohyb člověka na biodromu: Cesta životem z pohledu (nejen) kinatropologie. Praha: Karolinum. BLAIN, N. & BERNSTEIN, A. (Eds.). (2003). Sport, media, society. London and Portland, OR: Frank Cass. COAKLEY, J. (2004). Sports in Society: Issues and Controversies (8. vyd.). Boston: McGraw Hill. DEMETROVIČ, E. et al. (1988). Encyklopedie tělesné kultury. Praha: Olympia. DOVALIL, J. et al. (2004). Olympismus. Praha: Olympia. DOVALIL, J. et al. (Eds.). (2010). Sborník z kongresu o Fair Play v A: Fair Play Education in Schools: A Shared Responsibility. The 16th European Fair Play Congress. Prague: Czech Olympic Comittee. HES, J. (1998). Fair play aneb sportovní podobenství. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství. JIRÁSEK, M. et al. (2003). Rytíři sportu. Praha: Olympia. KABOŠOVÁ, M.; JELÍNEK, M. (2003). Skrytá cesta k vítězství. Praha: Gutenberg. KAČER, J. (1999). Turnaje, závody, soutěže. Praha: Mravenec. KOVÁŘ, P. (2008). Klub fair play, historie a současnost. Praha: Český olympijský výbor. KÜNG, H. (2000). Světový étos pro politiku a hospodářství. Praha: Vyšehrad. MADSEN, K.B. (1972). Teorie motivace. Praha: Academia. NAKONEČNÝ, M. (1996). Motivace lidského chování. Praha: Academia. PROCHÁZKA K. et al. (1987). Sport pro všechny a olympijské hnutí. Praha: Olympia. ŘÍČAN, P. (2003). Psychologie. Praha: Portál. SCHÜLER – DUDEN (1987). Der Sport. Mannheim: Bibliographisches Institut. SLEPIČKA, P.; HOŠEK, V.; HÁTLOVÁ, B. (2006). Psychologie sportu. Praha: Nakladatelství Karolinum. SLUKA, T. (2007). Profesionální sportovec. Praha: Havlíček Brain Team. SOMMER, J. (2003). Dějiny sportu. Praha: Fontána. SUCHÁNEK, J. (2006). Odvrácená tvář sportu. Praha: Universum. ŠMITÁK, J. ( 2006). Hrdinové maratónu. Tišnov: Sursum. |
Předběžná náplň práce |
Pohlížet na fair play z různých úhlů pohledu, a to nejen sportovních. Analyzovat fair play nejen jako vhodné sportovní chování, ale také jako jednání, kterému připisujeme určitou mravní hodnotu a ke kterému jsme něčím motivováni. Interpretovat činy, které byly oceněny hlavní cenou českého Klubu fair play. Porovnat pohled na fair play u aktivních sportovců a lidí, kteří sportují jen rekreačně nebo vůbec. Zjistit, zda se liší pohled mužů a žen – ať už sportujících či nesportujících.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
To look at the concept of fair play from various points of view, and not only that of sports. Analysing fair play not only as appropriate behaviour in sports but also as conduct to which we ascribe a certain moral value and towards which something motivates us. To interpret the actions rewarded with the top prize of the Czech Fair Play Club. To compare the view of fair play among active athletes and people who play sports recreationally or not at all. To discover whether there is a difference in the male and female understanding of fair play – whether in terms of sports or not. |