Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komparativní obsahová analýza vybraných vydání gay magazínů LUI a Attitude
Název práce v češtině: Komparativní obsahová analýza vybraných vydání gay magazínů LUI a Attitude
Název v anglickém jazyce: Comparative analysis of chosen issues of gay magazines Lui and Attitude
Klíčová slova: Gay, homosexuálové, Attitude, LUI, magazín, komparativní analýza, reklama, obsah
Klíčová slova anglicky: Gay, homosexuals, Attitude, LUI, magazine, comparative, advertising, content
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.07.2012
Datum zadání: 02.07.2012
Datum a čas obhajoby: 25.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2014
Oponenti: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je srovnání obsahů českého magazínu LUI a britského měsíčníku Attitude. Pomocí obsahové analýzy, jak kvantitativní, tak kvalitativní, je cílem vysledovat hlavní témata, kterým se oba tituly věnují, a v kontextu jejich odlišností vyhodnotit charakteristiku gay-orientovaného titulu. Vzhledem k tomu, že zatím prakticky neexistují diplomové práce, které by se věnovaly českým gay titulům jako takovým, výsledek dobře poslouží jako základní vhled do problematiky gay-orientovaných médií.

Časopis LUI je stejně jako britský Attitude možné pokládat za kvalitnější a luxusnější life-stylový magazín s viditelnými investicemi vydavatele do tvorby obsahu (vlastní fotografie, komerční záměr, reklama, populární obsah). Lze předpokládat, že za jeho neúspěchem (pouze 10 vydání) může částečně stát i obsah, který pro gay komunitu možná nebyl atraktivním.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this work is to compare two gay magazines - Czech LUI and British Attitude. Through content analysis, both quantitative and qualitative, the main content topics will be pointed out. According to the results the characteristic of gay lifestyle magazines will be defined. As there are no similar works on this subject, it can be further useful as a basic view for other works.

Both LUI and Attitude can be described as rather luxury lifestyle gay magazines, having obvious investments in their own content (own photographs, advertisements inside, popular articles etc.). We can assume that the cause of LUI failure at the Czech market (only 10 releases) can be found in its content which might had not been attractive for gay people.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK