Komparativní obsahová analýza vybraných vydání gay magazínů LUI a Attitude
Název práce v češtině: | Komparativní obsahová analýza vybraných vydání gay magazínů LUI a Attitude |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparative analysis of chosen issues of gay magazines Lui and Attitude |
Klíčová slova: | Gay, homosexuálové, Attitude, LUI, magazín, komparativní analýza, reklama, obsah |
Klíčová slova anglicky: | Gay, homosexuals, Attitude, LUI, magazine, comparative, advertising, content |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.07.2012 |
Datum zadání: | 02.07.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1. |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2014 |
Oponenti: | PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Předběžná náplň práce |
Cílem této práce je srovnání obsahů českého magazínu LUI a britského měsíčníku Attitude. Pomocí obsahové analýzy, jak kvantitativní, tak kvalitativní, je cílem vysledovat hlavní témata, kterým se oba tituly věnují, a v kontextu jejich odlišností vyhodnotit charakteristiku gay-orientovaného titulu. Vzhledem k tomu, že zatím prakticky neexistují diplomové práce, které by se věnovaly českým gay titulům jako takovým, výsledek dobře poslouží jako základní vhled do problematiky gay-orientovaných médií.
Časopis LUI je stejně jako britský Attitude možné pokládat za kvalitnější a luxusnější life-stylový magazín s viditelnými investicemi vydavatele do tvorby obsahu (vlastní fotografie, komerční záměr, reklama, populární obsah). Lze předpokládat, že za jeho neúspěchem (pouze 10 vydání) může částečně stát i obsah, který pro gay komunitu možná nebyl atraktivním. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this work is to compare two gay magazines - Czech LUI and British Attitude. Through content analysis, both quantitative and qualitative, the main content topics will be pointed out. According to the results the characteristic of gay lifestyle magazines will be defined. As there are no similar works on this subject, it can be further useful as a basic view for other works.
Both LUI and Attitude can be described as rather luxury lifestyle gay magazines, having obvious investments in their own content (own photographs, advertisements inside, popular articles etc.). We can assume that the cause of LUI failure at the Czech market (only 10 releases) can be found in its content which might had not been attractive for gay people. |