Vztah žáků k poznání a učení se zaměřením na sociálně vztahové a osobnostně rozvojové poznatky a dovednosti
Název práce v češtině: | Vztah žáků k poznání a učení se zaměřením na sociálně vztahové a osobnostně rozvojové poznatky a dovednosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Accounts of knowledge - the role and the structure of relationship and personality knowledge and skills |
Klíčová slova: | VZTAH ŽÁKŮ K POZNÁNÍ A UČENÍ SE ZAMĚŘENÍM NA SOCIÁLNĚ VZTAHOVÉ A OSOBNOSTNĚ ROZVOJOVÉ POZNATKY A DOVEDNOSTI |
Klíčová slova anglicky: | Accounts of knowledge |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.06.2012 |
Datum zadání: | 18.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2012 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M303 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Veronika Francová, Ph.D. |
Konzultanti: | Alena Škaloudová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Vztah žáků na konci ZŠ k poznání byl zkoumán PSŠE na vybraných školách (Praha 3) v r. 1991 a 2002 metodou poznatkových bilancí. Byla identifikována základní struktura tohoto vztahu, která umožňuje interpretovat vztah k sobě, k rodině, ke škole a k učení, a také posoudit jejich projekce do budoucnosti.
Cílem bakalářské práce je na empirických datech ze stejných škol ověřit, je v r. 2011 podoba vztahu žáků k poznání. Sebrané poznatkové bilance ze 3-4 základních škol (8.roč.) budou přepsány a všechny výrokové jednotky budou kategorizovány, posléze bude provedena jejich statistická analýza (chí-kvadrát srovnání teoretických/očekávaných a empirických četností) a konečně distribuce výroků a jejich konkrétní vyjádření budou interpretovány na pozadí porovnání současných škola (žáků) mezi sebou a také diachronicky (vs. 1991 vs. 2002). Zvláštní důraz bude kladen na proměny kategorie „každodenní poznatky“ (váha a struktura rodinných, vrstevnických, volnočasových aktivit atd.). |
Seznam odborné literatury |
PŠSE: Co se v mládí naučíš … Praha, UK-PedF 2001 (1,vyd. 1992).
PSŠE: Čeští žáci po deseti letech. Praha, UK-PedF 2004. Charlot, B.: Budu dělník jako táta, tak na co je mi učení? In GFEN: Všichni na jedničku! Alternativní didaktické postupy. Praha, Karolinum 1991. Pýchová, J.: Vztah k poznání žáků osmých tříd základních škol. Praha, UK-PedF, katedra psychologie 2003 (diplomová práce). |