Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz Afriky ve vysílání České televize v letech 2009 až 2013
Název práce v češtině: Mediální obraz Afriky ve vysílání České televize v letech 2009 až 2013
Název v anglickém jazyce: The media coverage of Africa in broadcasting Česká televize
Klíčová slova: mediální obraz, Afrika, Česká televize, obsahová analýza, zpravodajství, publicistika, dokumentaristika, vysílání
Klíčová slova anglicky: media image, Africa, Czech Television, content analysis, news, opinion journalism, documentary, broadcasting
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.06.2012
Datum zadání: 27.06.2012
Datum a čas obhajoby: 25.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2014
Oponenti: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce představí mediální obraz Afriky ve vysílání veřejnoprávné České televize v letech 2009 až 2013. Afrika je kontinent s velkým potenciálem, v povědomí lidí je ale spojován s převraty, válkami, bídou a hladomorem. Česká televize je veřejnoprávním médiem, které by mělo vzhledem ke svému postavení na mediálním trhu předkládat vyvážené vysílání, neboť jeho sledovanost není přímo závislá na příjmech z reklamy.
Teoretická část diplomové práce představí teorii mediální konstrukce reality, princip agendy-setting a zpravodajské hodnoty, z nichž některé analytická část, postavená na obsahové (kvantitativní a kvalitativní) analýze, potvrdila. Současně práce přiblížila africký kontinent z politicko-ekonomického a geografického hlediska.
Analytická část diplomové práce prostřednictvím obsahové analýzy zkoumala zpravodajství, publicistiku a dokumentaristiku s výskytem Afriky, zaměřila se na rozdíly v rámci mediálního obrazu jednotlivých geografických oblastí Afriky a rozlišovala mezi českou a zahraniční produkcí vysílaných snímků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis introduces the media image of Africa in the public of broadcasting Czech Television from 2009 to 2013. Africa is the continent with huge potential but in the minds of people it is connected with coup d’etat, wars, poverty and famine. Czech Television is the public media which should offer viewers the most balanced broadcasting due to its position in the media market.
The theoretical part of this thesis presents the theory of media construction of reality, the principle of agenda-setting and news values and some of these the analytical part has confirmed. The thesis also approches to the African continent from political-economic and geographical perspectives.
The analytical part of this thesis was based on quantitative and qualitative content analysis. The thesis researches the news, opinion journalism and documentary with notion of Africa, also focuses on differences between the media image of each geographical area of Africa and distinguishes between Czech and foreign production.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK