Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Název práce v češtině: | Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Glitch and its social aspects in video game culture |
Klíčová slova: | glitch, počítačové hry, chyba, podvádění, emergence, humor, metagaming, sdílení |
Klíčová slova anglicky: | glitch, video games, error, cheating, emergence, humor, metagaming, spreadable media |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.06.2012 |
Datum zadání: | 27.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1. |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2013 |
Oponenti: | doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
1. Teoretická expozice
Shrne dostupnou vědeckou literaturu věnující se alespoň okrajově glitchi a pokusí se glitch zasadit do teorií mediálních a herních studií s ohledem na jeho sociální povahu. 2. Historie glitche v kultuře počítačových hrách Stručná deskripce vybraných glitchů z historie počítačových her. 3. Metodologie a materiál 4. Sociální význam glitche v hráčských komunitách Kvalitativní obsahová analýza glitchů v online diskusních hráčských fórech zkoumající následující aspekty glitche 4.1 Definice Jak hráči definují glitch a jak toto označení používají? 4.2 Objevení a sdílení Jak hráči objevují a sdílejí glitch v hráčských komunitách? 4.3 Chyba nebo účel Vnímají hráči glitch jako chybu nebo součást hry? 4.4 Oprava Chtějí hráči po vývojářích, aby glitche opravili? 4.5 Podvádění Glitch a jeho potenciální využití při podvádění (získávání výhody...) a názory hřáčů. 4.6 Metagaming Ostatní užití glitchů a jejich význam jako součásti metahry. 4.7 Humor nebo nepříjemnost Vztah humornosti a nepříjemnosti glitche očima hráčů. 5. Shrnutí a diskuse Shrnutí a interpretace výsledků vědecké práce v kontextu teoretické expozice. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1. Introduction
Reviews the literature concerning glitch and other concpets close to it. Explores main aspects of the glitch and incorporates media and game studies perspective on glitch. 2. Brief history of glitch in video game culture 3. Methodology and material 4. Analysis: Glitch in gaming communities Qualitative content analysis of online discussion forums focusing on following aspects of glitches: 4.1 Definition of the glitch How players define and use the term glitch. 4.2 Discovery and sharing How players encounter the glitch and how they share their experience with the glitch in online discussion forums. 4.3 Error or feature Do players see glitches as errors or as features of the game? 4.4 Patches Do players want glitches to be fixed? 4.5 Cheating Are glitches used to cheat, how do players see these exploitable glitches? 4.6 Metagaming Other uses of glitches and their connection to the meta-game. 4.7 Humor or annoyance What makes the glitch funny and what makes it boring in the eyes of players? 5. Discussion Summarizes the findings and interpretations and puts them in context of literature. |