Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Název práce v češtině: Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Název v anglickém jazyce: Glitch and its social aspects in video game culture
Klíčová slova: glitch, počítačové hry, chyba, podvádění, emergence, humor, metagaming, sdílení
Klíčová slova anglicky: glitch, video games, error, cheating, emergence, humor, metagaming, spreadable media
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.06.2012
Datum zadání: 27.06.2012
Datum a čas obhajoby: 24.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:24.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2013
Oponenti: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
1. Teoretická expozice
Shrne dostupnou vědeckou literaturu věnující se alespoň okrajově glitchi a pokusí se glitch zasadit do teorií mediálních a herních studií s ohledem na jeho sociální povahu.
2. Historie glitche v kultuře počítačových hrách
Stručná deskripce vybraných glitchů z historie počítačových her.
3. Metodologie a materiál
4. Sociální význam glitche v hráčských komunitách
Kvalitativní obsahová analýza glitchů v online diskusních hráčských fórech zkoumající následující aspekty glitche
4.1 Definice
Jak hráči definují glitch a jak toto označení používají?
4.2 Objevení a sdílení
Jak hráči objevují a sdílejí glitch v hráčských komunitách?
4.3 Chyba nebo účel
Vnímají hráči glitch jako chybu nebo součást hry?
4.4 Oprava
Chtějí hráči po vývojářích, aby glitche opravili?
4.5 Podvádění
Glitch a jeho potenciální využití při podvádění (získávání výhody...) a názory hřáčů.
4.6 Metagaming
Ostatní užití glitchů a jejich význam jako součásti metahry.
4.7 Humor nebo nepříjemnost
Vztah humornosti a nepříjemnosti glitche očima hráčů.
5. Shrnutí a diskuse
Shrnutí a interpretace výsledků vědecké práce v kontextu teoretické expozice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1. Introduction
Reviews the literature concerning glitch and other concpets close to it. Explores main aspects of the glitch and incorporates media and game studies perspective on glitch.
2. Brief history of glitch in video game culture
3. Methodology and material
4. Analysis: Glitch in gaming communities
Qualitative content analysis of online discussion forums focusing on following aspects of glitches:
4.1 Definition of the glitch
How players define and use the term glitch.
4.2 Discovery and sharing
How players encounter the glitch and how they share their experience with the glitch in online discussion forums.
4.3 Error or feature
Do players see glitches as errors or as features of the game?
4.4 Patches
Do players want glitches to be fixed?
4.5 Cheating
Are glitches used to cheat, how do players see these exploitable glitches?
4.6 Metagaming
Other uses of glitches and their connection to the meta-game.
4.7 Humor or annoyance
What makes the glitch funny and what makes it boring in the eyes of players?
5. Discussion
Summarizes the findings and interpretations and puts them in context of literature.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK