Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální reprezentace úspěšné ženy podle českých ženských lifestylových časopisů od roku 1989 až 2012
Název práce v češtině: Mediální reprezentace úspěšné ženy podle českých ženských lifestylových časopisů od roku 1989 až 2012
Název v anglickém jazyce: The media image of successful women by czech women´s lifestyle magazines from 1989 to present
Klíčová slova: ženské časopisy, historie ženských časopisů, publikum ženských časopisů, vliv médií, gender, genderové stereotypy, kvalitativní výzkum.
Klíčová slova anglicky: Women`s magazines, history of women`s magazines, audience of women`s magazines, media influence, gender, gender stereotypes, qualitative research.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.06.2012
Datum zadání: 27.06.2012
Datum a čas obhajoby: 28.01.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2015
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2015
Oponenti: Mgr. Lucie Šťastná, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Cílem mé práce je nabídnout obraz úspěšné ženy tak, jak ho prezentují české ženské lifestylové magazíny. V samém úvodu bych pak ráda nabídla základní teoretický rámec – charakteristiku tohoto typu periodik, typologii publika, vliv a účinky těchto médií na publikum, prezentaci sociálních hodnot, genderových rolí a stereotypů.
V analytické části se potom nechci omezit pouze na aktuální situaci - ráda bych postihla vývoj obrazu úspěšné ženy od roku 1989 do současnosti a zároveň i rozdíly mezi obrazy, které zobrazují různá média – typicky česká, nebo do Česka implementovaná ze zahraničí, média pro ženy s nižšími příjmy, nebo exkluzivní magazíny typu Elle.
Z tohoto popisu tedy vyplývají i mé základní výzkumné otázky:
• Jak se změnil (pokud vůbec) mediální obraz úspěšné ženy?
• Jaká je dnes charakteristika úspěšné ženy a mění se tyto atributy v závislosti na typu média?
• Odlišuje se reprezentace úspěšné ženy v typicky českém ženském lifestylovém časopise od obrazu úspěšné ženy v časopise, který vznikl na základě zahraniční licence?
• Uplatňují se v těchto obrazech (genderové) stereotypy, jsou v nich pravidelně prezentovány některé sociální hodnoty?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The object of the thesis is to offer the image of successful women presented by Czech women's lifestyle magazines. In the introduction, I would like to offer a basic theoretical framework - a characteristic of these periodicals - typology of audience, media influence and effects of on the audience, social values presenting, gender roles and stereotypes.
In the analytical part, I´m not want to focus only on the current situation - I would like to hit the image development of successful women from 1989 to the present and also the differences between images, which are used by various media - typically Czech, or implemented media for women with lower income, or exclusive magazines like Elle.
From this description, let me ask my research questions:
• How did the image of succesful women change?
• What is todays characteristic of successful women and are these attributes various depending on the type of media?
• Is there any difference between representations of the successful women in typically Czech women's lifestyle magazine from the image of successful women in the magazine with foreign license?
• Is there any usage of these images (gender) stereotypes, which are regularly presented some social values?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK